سکونت ۶۵۰ خانوار نیازمند با ضریب محرومیت هشت در شهرستان گرمی

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان اردبیل گفت: ۶۵۰ خانوار تحت حمایت در مناطق محروم شهرستان‌های گرمی و انگوت با ضریب محرومیت هشت سکونت دارند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، علیرضا حسین‌نژاد، معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان اردبیل با اشاره به اینکه ۴۰۰ خانوار در شهرستان انگوت و ۲۵۰ خانوار تحت حمایت در شهرستان گرمی ساکن مناطق محروم با ضریب محرومیت هشت هستند، گفت: به دلیل بالا بودن ضریب محرومیت در این مناطق، تمهیدات گسترده‌ای را به کار گرفته‌ایم تا بخشی از مشکلات مددجویان برطرف شود.

او با بیان اینکه مناطق محروم شهرستان‌های گرمی و انگوت دارای شرایط نامساعد جغرافیایی و مسیر‌های صعب‌العبور هستند که مددجویان ساکن در این مناطق بیش از سایر خانوار تحت حمایت نیاز به رسیدگی دارند، افزود: در کنار سایر خدمات حمایتی، با تجهیز منبع آب و توزیع بخاری، آبگرمکن، یخچال، اجاق گاز، وسایل گرمایشی و تأمین لوازم ضروری مددجویان ساکن در مناطق محروم می‌کوشیم به آن‌ها کمک کنیم.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان اردبیل با اشاره به اینکه ۸۶ روستا در شهرستان‌های گرمی و انگوت با شرایط حاد محرومیت ارزیابی شده است، اعلام کرد: رفع محرومیت و کمک به توسعه مناطق محروم در دستور کار کمیته امداد استان اردبیل قرار دارد که با یاری سایر دستگاه‌های همسو خواهیم توانست گام‌های موثرتری در این عرصه برداریم.

حسین‌نژاد با بیان اینکه به زودی ۲۴۰ قلم کالای اساسی در بین خانوار تحت حمایت ساکن در مناطق محروم شهرستان‌های گرمی و انگوت توزیع خواهد شد، گفت: براساس نیازسنجی‌های صورت گرفته، مهم‌ترین وسایل مورد نیاز خانوار تحت حمایت برآورد شده است که درصدد تأمین آن هستیم.

او با اعلام اینکه ۲۰۰ میلیون تومان برای تأمین لوازم خانگی مورد نیاز مددجویان ساکن در مناطق محروم شهرستان‌های گرمی و انگوت در نظر گرفته شده است، بیان کرد: کمیته امداد به تنهایی نمی‌تواند پاسخگوی تمامی نیاز‌های خانوار تحت حمایت و اقشار آسیب‌پذیر جامعه باشد که لازم است خیران و دستگاه‌های اجرایی نیز گام‌های موثرتری را در این زمینه بردارند.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان اردبیل با اشاره به اینکه در مرحله نخست ۴۰ دستگاه یخچال مورد نیاز خانوار تحت حمایت ساکن در این مناطق محروم به مبلغ حدود ۹۰ میلیون تومان تهیه و در بین مددجویان توزیع می‌شود، اعلام کرد: با وجود اینکه اقدامات موثر و مناسبی در امر محرومیت‌زدایی صورت گرفته، اما همچنان خانوار تحت حمایت و سایر افراد نیازمند ساکن در مناطق محروم نیازمند رسیدگی هر چه بیشتر هستند.

حسین‌نژاد یکی از راهکار‌های مناسب در رفع محرومیت از روستا‌های کمتر توسعه یافته و محروم را برگزاری اردو‌های جهادی عنوان کرد و گفت: استفاده از ظرفیت سایر سازمان‌ها در قالب برگزاری اردو‌های جهادی و حضور مستمر در مناطق محروم استان اردبیل می‌تواند راهگشای رفع محرومیت از این مناطق باشد.

او با اشاره به اینکه همچنان نیازمند یاری نیکوکاران برای رسیدگی به امور فقرا و نیازمندان استان اردبیل هستیم، بیان کرد: نیکوکاران از طریق کد آنی‌پرداخت #۰۴۵*۸۸۷۷* می‌توانند به آسانی کمک‌های خود را به دست خانوار بی‌بضاعت استان اردبیل برسانند.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار