جان بابایی مطرح کرد؛

روند شیوع آنفلوانزا، سیر نزولی گرفت

معاون درمان وزارت بهداشت گفت: ساماندهی بیماران در دانشگاه‌ها به خوبی انجام شده و این بیماری در استان‌ها در حال کنترل است.

شیوع آنفلوانزا به گزارش  حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، قاسم جان بابایی، معاون درمان وزارت بهداشت در جلسه بررسی اقدامات درمانی صورت گرفته در دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور درموضوع آنفلوانزا که به صورت ویدئوکنفرانس برگزار شد، با اشاره به سیر نزولی روند شیوع آنفلوانزا، اظهار کرد: در حوزه درمان، کلیه اقدامات جهت بهبود وضعیت به طور مستمر انجام شده و نظارت و پایش‌های لازم نیز صورت می‌گیرد و این روند تا طبیعی شدن شرایط صورت خواهد گرفت.

معاون درمان وزارت بهداشت افزود: ساماندهی بیماران در دانشگاه‌ها به خوبی انجام شده و این بیماری در استان‌ها در حال کنترل و مدیریت است.

داروی مورد نیاز بیماران مبتلا به آنفوانزا تامین است

 جان بابایی تصریح کرد: با همکاری معاونت بهداشت و سازمان غذا و دارو، داروی مورد نیاز این بیماران تامین و نگرانی از این بابت وجود ندارد.

او تاکید کرد: در این زمینه، فوکال پوینت‌های علمی برای تبادل تجارب انتخاب می‌شوند و با تشکیل گروه مجازی آموزشی، اطلاعات را در اختیار سایر دانشگاه‌ها قرار می‌دهند.
بیشتر بخوانید: علائم آنفلوانزا و روش‌های پیشگیری و درمان آن را بشناسید
معاون درمان وزارت بهداشت همچنین، با بیان الزام مراکز به انجام پروتکل درمانی ابلاغی وزارت بهداشت، گفت: فعال نگه داشتن کلینیک‌های ویژه داخل و خارج از مراکز درمانی و بیمارستان‌ها در نوبت‌های صبح و عصر و حتی روز‌های تعطیل و نیز استفاده از پتانسیل متخصصین عفونی، داخلی، زنان، اطفال و فوق تخصص ریه تا بازگشت به شرایط عادی از موارد الزامی است.

او یادآوری کرد: بیماران قلبی به جز بیماران مبتلا به فشارخون بالا، بیماران ریوی، بیماران سرطانی تحت شیمی درمانی، زنان باردار، گروه‌های پرخطر و کودکان از جمله افرادی هستند که باید توجه ویژه به آن‌ها شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار