سبک زندگی جدید با توسعه پلتفرم اختصاصی واقعیت افزوده گوگل

گوگل به دنبال آن است تا با بهبود پلتفرم واقعیت افزوده خود، زندگی کاربران مخاطب اندروید را دگرگون کند.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، گوگل سال گذشته از پلتفرم واقعیت افزوده خود با نام ARCore رونمایی کرد، از آن زمان تا کنون بروزرسانی‌های مختلفی برای این پلتفرم عرضه شده و گوگل بی‌سر و صدا به دنبال ارتفاء آن است. اکنون این شرکت می‌گوید که نسخه‌های بعدی این پلتفرم آمادگی ارائه قابلیت‌های واقعیت افزوده با عمق میدان بالا و کاملا سازگار را دارند. بخش API پلتفرم ARCore به توسعه دهندگان اجازه می‌دهد تا عملکرد انسداد واقعیت افزوده این پلتفرم را توسعه دهند و از اجزای افزوده در دنیای واقعی بهره ببرند. با این ویژگی به طور مثال می‌توان یک صندلی را در گوشه خانه قرار داد که با حرکت زاویه دوربین، آن صندلی نیز از افق دوربین خارج می‌شود.

سبک زندگی جدید با توسعه پلتفرم اختصاصی واقعیت افزوده گوگل

نتیجه این اتفاق بسیار طبیعی و قابل باور است، نکته متفاوت در مورد این پلتفرم، ایجاد عمق تصویر و اندازه‌گیری درست فیزیکی به وسیله نرم افزار است، در واقع  ARCore برای ایجاد تصاویر واقعیت افزوده نیاز به سنسور یا پردازنده خاصی ندارد و این قابلیت بر روی تمامی گوشی‌های اندرویدی جدید قابل نصب است. ویژگی انسداد پیشتر در بازی مانند Pokémon Go مورد استفاده قرار گرفته و نتایج مثبتی هم داشته است. با این قابلیت اشیاء افزوده در میان عناصر طبیعی تصویر قرار می‌گیرد، حرکت می‌کنند و همگام با تغییر افق دید دوربین، جایشان عوض می‌شود.

سبک زندگی جدید با توسعه پلتفرم اختصاصی واقعیت افزوده گوگل

گوگل می‌خواهد از این قابلیت در موتور جست‌وجو خود استفاده کند، کاربران می‌توانند با این ویژگی تصویر یک لباس یا مورد دیگری را گرفته و آن را در میان فروشگاه‌های معتبر جست‌و‌جو کنند تا بتوانند آن را خریداری کنند. همچنین در خریدهای آنلاین نیز می‌توان به عنوان مثال یک لباس را با واقعیت افزوده بر روی بدن کاربر امتحان کرد تا خرید دقیق‌تری داشت. بسیاری از اپلیکیشن‌ها تمایل دارند بر روی ویژگی‌های واقعیت افزوده تمرکز کنند، برخی از این برنامه‌ها مانند فروشگاه‌های لوازم خانگی با طراحی دکوراسیون، کمک می‌کند تا یک محصول را در محیط خانه خود به صورت واقعیت افزوده داشته باشیم و به این ترتیب در صورت تمایل آن را خریداری کنیم. تمامی این اتاقات با پشتیبانی سیستم عامل گوگل از پلتفرم ARCore امکان پذیر خواهد بود.

انتهای پیام/

برچسب ها: گوگل ، واقعیت افزوده
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار