جواب سهمگین چین به تحریم‌های فناوری آمریکا

در طرحی دو ساله، تمام تجهیزات آمریکایی از اداره‌ها و سازمان‌های چین با محصولات تولید این کشور جایگزین می‌شود.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، چین پس از گذشت چند ماه تصمیم گرفت تا جواب درخوری به تحریم‌های آمریکا بدهد، چندی پیش بود که دولت چین در جواب تحریم هوآوی، ورود تولیدات آمریکایی به خاک خود را با شرایط خاص و دشوار همراه کرد. اما حال تصمیم جدیدی گرفته شده و از این پس تمام اداره‌ها و سازمان‌های دولتی چین باید خالی از هرگونه لوازم و تجهیزات آمریکایی باشند. بر اساس گزارشات جدید، دولت چین برنامه دارد تا سال ۲۰۲۲ تمامی تجهیزات غربی را از سازمان‌ها و اداره‌های دولتی خارج کرده و از تولیدات داخلی چینی جایگزین کند.

البته این اولین باری نیست که چنین دستوری توسط دولت چین صادر می‌شود، اما دفعات گذشته در اجرا آن پشتکاری دیده نشد، به نظر می‌رسد جدیت چین در مقابله با تولیدات آمریکایی این بار جدیت فراوانی دارد و این کشور پهناور به دنبال گسترش نگاه ژئوپلتیک خود است. نا گفته نماند دیگر کشور‌های بزرگ و تاثیر گذار از جمله روسیه و ایران نیز با همین رویکرد به مقابله با تولیدات خارجی (به ویژه غربی) و حمایت از تولید داخلی برآمده‌اند.

جواب سهمگین چین به تحریم‌های فناوری آمریکا

بر اساس قانون امنیت اینترنت ۲۰۱۷، چین همچنین سعی در افزایش امنیت و وارد شدن داده‌ها را دارد. یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های این قانون نظارت بر امن بودن و قابل کنترل بودن داده‌ها است که امنیت کلی اینترنت در این کشور را افزایش می‌دهد.

زیان شرکت‌های آمریکایی از تصمیم دولت چین

با این قوانین شرکت‌هایی مانند مایکروسافت، اپل، دل و HD زیان فراوانی می‌بینند، زیرا چین بزرگ‌ترین بازار‌های محصولات فناوری در جهان است. جمعیت میلیاردی این کشور علاقه زیادی به تولیدات فناوری دارند و بازار فناوری این کشور نیز همواره پرسود است. دیدگاه کلی در چین آن است که نمونه هر محصولی که در جهان تولید می‌شود، با همان کیفیت و حتی بالاتر، در داخل خود چین تولید شود. نمونه این ایده نیز شرکت لنوو است که به طور کلی در چین تولید شده، اما پردازنده آن از آمریکا و حافظه ذخیره‌سازی آن از کره جنوبی تامین می‌شود، اما در نهایت لنوو یک برند چینی است که شاید به زودی در زمینه ساخت حافظه و پردازنده خود کفا شود. مانند هوآوی که در زمینه ساخت بسیاری از فناوری‌ها مانند پردازنده تلفن هوشمند، خودکفا شده است.

جواب سهمگین چین به تحریم‌های فناوری آمریکا

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار