لزوم توجه همگانی به دستورات و توصیه های الهی در جامعه

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی بر لزوم توجه همگانی به دستورات و توصیه های الهی در جامعه تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز، حجت‌الاسلام والمسلمین آل‌هاشم نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در جلسه روسای شورای امر به معروف و نهی از منکر دستگاه های اجرایی استان گفت: همه ما مسئولان و همه آحاد مردم به شدت نیاز داریم که دستورات و توصیه های الهی را بشناسیم و بعد از شناختن به آن عمل کنیم و اگر توانستیم عمل کنیم ، آنگاه وقتی همه دنیا به ما نگاه می کنند می توانند از ما الگو و سرمشق گرفته و ما را اسوه خودشان قرار بدهند.

او با بیان اینکه اگر ما از اسلام و دستورات مولای متقیان حضرت علی علیه السلام در عمل فاصله بگیریم خطرهای زیادی متوجه ما خواهد شد ، افزود: دین اسلام وقتی می گوید مومنین و مومنات در حفظ اسلام همه سهیم و شریک اند زنان را استثنا نکرده، لذا همه مسئولیت اداره جامعه اسلامی و پیشرفت آن برعهده داریم و هر کدام به نحوی به نسبت توانایی‌های خود باید به نظام کمک کنند.

امام جمعه تبریز بحث امر به معروف و نهی از منکر در خانواده نیز ، بسیار مهم ارزیابی کرد و افزود: برای رعایت حقوق کودکان باید تذکر داد، سوء تربیت ها ، بی اهتمامی ها و کمبود عواطف ظلم به کودکان است که بایستی به آن توجه شود.

او در مورد تذکر لسانی در بحث امر به معروف و نهی از منکر نیز گفت: اولاً باید با زبان نرم نهی از منکر کرده، ثانیاً به گفته خودمان عامل باشیم و ثالثاً از خودمان و اطرافیانمان این بحث را شروع کنیم ، به فرمایش مقام معظم رهبری در بحث لسانی باید همه تذکر داده و رد شوند و منتظر نتیجه نیز نمانند.

نماینده ولی فقیه در استان ، تقویت نظام اسلامی ، کمک کردن به نظام اسلامی و وحدت آحاد مردم را از موارد امر به معروف برشمرد
او گفت: اتلاف منابع عمومی، اتلاف وقت، اتلاف منابع حیاتی، اتلاف سوخت، اسراف ، ناامیدکردن مردم از آینده کشور ، گمراه کردن انسان ، مخالفت با احکام اسلامی نیز از منکرات است .

او در بخش پایانی سخنان خود ضرورت امر به معروف و نهی از منکر را برای همگان مشخص دانست و گفت : جنگ نظامی نداریم اما همه تهاجم های دنیا بر علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی به گونه ای است که باید به آینده امیدوار باشیم و در مقابل حجم های آنها آماده ضربه زدن باشیم ، لذا جامعه اسلامی ما با انجام این تکلیف زنده و پویا می ماند.

 راستگو معاون سیاسی امنیتی استاندار آذربایجان شرقی گفت: با ۱۳۰ نفر از مدیران در مورد امر به معروف و نهی از منکر مکاتبه شده است و در این زمینه به ۴۰ مدیریت احکام ابلاغ شده است.

عزیزی ، قائم مقام دبیر شورای امر به معروف و نهی از منکر دستگاههای اجرایی استان  گفت: تاکید بر تقویت شوراهای امر به معروف ونهی از منکر و استمرار فرایض امر به معروف و نهی منکر در جامعه از مهمترین اولویت های شورا است 

در پایان مراسم از تعدادی از روسای شورای امر به معروف و نهی از منکر دستگاه های اجرایی استان تجلیل شد

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار