پیش‌بینی پیروزی کمرنگ حزب بوریس جانسون در انتخابات پارلمانی انگلیس

پیش‌بینی یک موسسه تحقیقاتی در انگلیس حاکی از آن است که حزب محافظه‌کار حاکم با اختلاف جزئی اکثریت کرسی‌های پارلمان را کسب خواهد کرد.

پیش بینی پیروزی کمرنگ حزب جانسون در انتخابات پارلمانی انگلیسبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، براساس پیش‌بینی‌های شرکت اطلاعاتی و تحلیل داده «یوگاو»، بوریس جانسون، نخست‌وزیر انگلیس احتمالا در انتخابات پارلمانی روز پنجشنبه بتواند با اختلاف جزئی اکثریت کرسی‌های پارلمان را از آن خود کند.

شرکت یوگاو پیش‌بینی کرد حزب حاکم انگلیس در انتخابات روز پنجشنبه به سختی بتواند اکثریت قاطع را در پارلمان از آن خود کند. یوگاو پیش بینی کرد حزب نخست وزیر انگلیس بتواند ۳۳۹ کرسی را از مجموع ۶۵۰ کرسی پارلمان بدست آورد و به اکثریت ۵۲ درصدی دست یابد. این رقم افزایش جزئی را نسبت به ۳۱۷ کرسی سال ۲۰۱۷ برای حزب محافظه کارگر نشان می‌دهد. همچنین یوگاو پیش‌بینی کرد حزب کارگر احتمالا ۳۱ کرسی را از دست خواهد داد و به ۲۳۱ کرسی دست خواهد یافت.

هفته گذشته موسسه تحقیقاتی یوگاو اکثریت ۵۵ درصدی را برای حزب بوریس جانسون پیش بینی کرده بود. پیش بینی موسسه یوگاو براساس بیش از ۱۰۰ هزار مصاحبه با رای دهندگان انگلیسی طی هفته گذشته صورت گرفت.

موسسه یوگاو در می‌ سال ۲۰۱۷ یک هفته پیش از برگزاری انتخابات ۸ ژوئن پیش بینی کرد ترزا می، نخست وزیر وقت انگلیس اکثریت کرسی‌ها را در پارلمان از دست خواهد داد.

نخست‌وزیر انگلیس اخیرا به دلیل نگرانی از احتمال ناکامی در کسب اکثریت مطلق کرسی‌های پارلمان در آستانه انتخابات پارلمانی این کشور اذعان کرد رقابت در این انتخابات فشرده است و از افرادی که هنوز تصمیم سیاسی خود را نگرفته‌اند خواست برای اجرای برگزیت و خروج از بلاتکلیفی به حزب او رای دهند.

انتخابات انگلیس روز ۱۲ دسامبر برگزار می‌شود. پس از این انتخابات که رقبای اصلی آن نمایندگان احزاب کارگر و محافظه کار هستند، سرانجامِ خروج انگلیس از اتحادیه اروپا (برگزیت) مشخص خواهد شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار