رئیس‌جمهور پیشین فرانسه اعلام کرد روشی که امانوئل مکرون برای تصویب لایحه اصلاح نظام بازنشستگی در پیش گرفته، مضحک است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، نیکلا سارکوزی، رئیس جمهور پیشین فرانسه، سرانجام سکوت خود را درباره لایحه بحث‌برانگیز اصلاح نظام بازنشستگی پیشنهادی امانوئل مکرون شکست و روشی را که رئیس جمهور فرانسه در این زمینه در پیش گرفته است، مورد انتقاد قرار داد.

او ضمن انتقاد از برخی تصمیمات رئیس جمهور فرانسه تاکید کرد روشی که مکرون برای تصویب لایحه اصلاح نظام بازنشستگی در پیش گرفته، مضحک است.

در شرایطی که ادواردو فیلیپ، نخست وزیر فرانسه، خود را آماده می‌کند تا درباره لایحه اصلاح بازنشستگی سخنرانی کند، نیکلا سارکوزی با این که در بسیاری موارد سیاست‌های رئیس جمهور فعلی فرانسه تحسین می‌کند، برخی تصمیمات رئیس جمهور جوان کشورش را زیر سوال برد.

او تاکید کرد شیوه‌ای که مکرون برای اصلاح نظام بازنشستگی انتخاب کرده، خنده‌دار است. وی افزود: چرا مکرون تلاش می‌کند با اتحادیه‌های کارگری که هرگز راضی به اصلاحات نمی‌شوند، مذاکره کند؟

رئیس‌جمهور اسبق فرانسه در واقع به تجربه خود از لایحه اصلاح نظام بازنشستگی که دولت وی در سال ۲۰۲۰ ارائه کرده بود و مطابق با آن سن بازنشستگی را به شصت و دو سال می‌رساند، اشاره می‌کرد.

اعتراض مردمی علیه اصلاحات نظام بازنشستگی در فرانسه همچنان ادامه دارد. روز سه‌شنبه بار دیگر در سراسر فرانسه اعتصاب و تظاهرات برگزار شد. بنابر اعلام وزارت کشور فرانسه ۳۳۹ هزار نفر در سراسر فرانسه تظاهرات کردند، اما کنفدراسیون عمومی کار شمار تظاهرکنندگان را یک میلیون نفر اعلام کرد. قرار است امروز هم اعتراضات ادامه یابد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار