معدن "آلبلاغ" یک قربانی گرفت

رئیس هلال احمر اسفراین از جان باختن یک نفر در معدن آلبلاغ اسفراین خبر داد.

معدنبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، ابراهیم سارمی رئیس هلال احمر اسفراین گفت: صبح امروز بر اثر ریزش تونل یک نفر در معدن آلبلاغ فوت شد.

این پنجمین نفر است که بر اثر برداشت‌ های غیرمجاز و غیرقانونی از معدن سنگ و روی آلبلاغ اسفراین در منطقه حفاظت شده ساریگل٬ جان خود را از دست می‌دهد.

مسئولان استان خراسان شمالی همواره بر قانونی کردن برداشت‌ها از این معدن تاکید داشته و شورای تامین استان و شهرستان بار‌ها برای این موضوع تشکیل جلسه داده است، اما ماجرای برداشت‌های غیرمجاز و مشکلات آن همچنان ادامه دارد.

 شورای تامین اسفراین نیز چند باری به این مسئله ورود پیدا کرده است. در سطح ملی نیز ورود ایمیدرو به کار مطالعاتی و اکتشاف در آلبلاغ هم مصوب شده، اما تاخیر در اجرای دستورات قضایی و مدیریتی٬ باعث ورود آسیب جدی به مردم شده است.

حجت الاسلام محمدیان امام جمعه اسفراین هفته گذشته در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه  بر تسریع تعیین تکلیف آلبلاغ تاکید و عنوان کرد: انتظار می‌رود مسئولان امر سامان دهی آلبلاغ را به نفع مردم با فرصت‌های شغلی در دل آن سامان دهی کنند. ممکن است بلاتکلیفی آلبلاغ قربانیان بیشتری بگیرد و خسارت‌های جبران ناپذیری را برای آینده این شهرستان بر جای گذارد.

دادستان اسفراین هم ٬ از صدور قرار تعقیب برای مدیران صنعت و معدن و حفاظت محیط زیست استان و شهرستان خبر داده و گفت: پیگیری قضایی مشکلات ایجاد شده در این موضوع در دستور کار است.

انتهای پیام/د

برچسب ها: هلال احمر ، امام جمعه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
حسن
۱۶:۲۶ ۲۰ آذر ۱۳۹۸
این معدن چون در منطقه حفاظت شده ساریگل قرار دارد .شخص نمیتواند بنام خودش بزند ولی با راهکار تاسیس شرکت تعاونی به نفع مردم محروم شهرستان اسفراین میتواند باعث رشد و رونق شهرستان اسفراین باشد