در جلسه هیات مدیره خانه مطبوعات کشور مطرح شد؛

تشکیل خانه مطبوعات شهر تهران در صورت تایید معاون مطبوعاتی

شرایط تشکیل خانه مطبوعات شهر تهران در جلسه هیات مدیره خانه مطبوعات کشور بررسی شد.

تشکیل خانه مطبوعات شهر تهران در صورت تایید معاون مطبوعاتی/ خبرنگاران منتظر تدبیر دولت برای امیدآفرینی در مطبوعات هستندبه گزارش خبرنگار گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان،جلسه هیات مدیره خانه مطبوعات و رسانه های کشور با حضور رئیس و اعضای هیات مدیره، میلاد زارعی بازرس، درخش و شفیعی اعضای کمیته حقوقی و مهدی نورعلیشاهی مسئول اداره خبرنگاران و امور تشکل های رسانه ای معاونت مطبوعاتی برگزار شد.

در این جلسه مصطفی کواکبیان رئیس هیات مدیره خانه مطبوعات کشور از آماده بودن محل جدید دفتر مرکزی این خانه در شهر تهران خبر داد و گفت: به زودی مقدمات تهیه وسایل و اسباب اداری را انجام خواهیم داد و این دفتر در آینده نزدیک افتتاح خواهد شد. امیدواریم با استقرار دفتر مرکزی، یک پایگاه رسمی برای تشکیل جلسات و انجام فعالیت های خانه های مطبوعات کشور در تهران دایر شود.

در ادامه کواکبیان رئیس هیات مدیرخانه مطبوعات کشور  از تمامی خبرنگاران خواست که با همگرایی در جامعه نسبت به بالابردن شور و اشتیاق مردم برای شرکت در انتخابات پیش رو اقدام کنند تا حضور حداکثری هموطنان و مشارکت عمومی آنها را در این دوره شاهد باشیم.

وی ادامه داد: باتوجه به اینکه انتخابات یکی از پایه های مستحکم نظام جمهوری اسلامی است همه باید تلاش کنیم تا برخلاف برخی نارضایتی ها که از برخی کارگزاران و عملی نشدن وعده های مسئولان وجود دارد، انتخابات نمایندگان مجلس شورای اسلامی به صورت پرشور برگزار شود و اجازه ندهیم بی تدبیری عده ای، خدشه ای به ماهیت نظام وارد کند.

در ادامه جلسه مازیار هوشمند با بیان اینکه پیگیر استمرار قانون معافیت مالیاتی برای دفاتر نشریه و مطبوعات در کشور هستیم، گفت: براساس صحبت های انجام شده، این مشکل حل و فصل خواهد شد و احترام به مطبوعات و تکریم اصحاب رسانه همواره جزو اولویت های دولت است.

وی افزود: لزوم ایجاد همگرایی بین خانه های مطبوعات کشور و ایجاد وحدت از اهداف اصلی ماست؛ بنابراین هرزمان اعضا احساس کردند که مشکلی در استان خودشان وجود دارد و این مشکل از طریق هیات مدیره، بازرسان و یا اداره کل آن استان حل شدنی نیست، می توانند مورد را با مدیر خانه مطبوعات کشور در میان بگذارند تا در کمیته های تخصصی بررسی و در نهایت از طریق معاونت مطبوعاتی رفع شود.

هوشمند در ادامه ضمن تشکر از استان هایی که نسبت به تاسیس تعاونی مسکن و تعاونی مصرف خبرنگاران و اصحاب رسانه اقدام کرده اند، از خانه مطبوعات شهرستان های استان تهران نیز جهت تصمیم برای تشکیل این تعاونی برای نخستین بار در این استان تقدیر کرد و این اقدام را گامی مهم در ارائه خدمات به خبرنگاران شهرستان های استان تهران برشمرد.

در ادامه میلاد زارعی بازرس خانه مطبوعات کشور ضمن قدردانی از تلاش های بی وقفه هیات مدیره و مدیر خانه مطبوعات، اقدامات ارزنده، اطلاع رسانی های شفاف و دقیق و همگرایی های معاونت مطبوعاتی که موجب تقدیر رئیس جمهور از این معاونت شده است را شایسته سپاس دانست و از مهدی نورعلیشاهی به عنوان نماینده معاونت مطبوعاتی در جلسه تشکر کرد.

وی بیان کرد: یکی از اولویت های خانه مطبوعات شهرستان های استان تهران، پیگیری مشکلات صنفی خبرنگاران است و تمام تلاش خود را برای تحقق این وعده انجام می دهیم.

زارعی افزود: با توجه به اینکه تا به این لحظه معاونت مطبوعاتی اجازه تشکیل خانه مطبوعات شهر تهران را نداده است، از طریق نامه نگاری با اداره کل ارشاد استان تهران، موافقت خودمان را با این موضوع اعلام و تایید اولیه اداره کل را دریافت کرده ایم. خانه مطبوعات کشور نیز با تشکیل ۲ خانه مطبوعات در استان تهران موافق است .

عضو هیات مدیره خانه مطبوعات استان تهران بیان کرد: شهر تهران با دارا بودن بیشترین خبرنگار و اصحاب رسانه نسبت به تمامی شهرهای کشور، دارا بودن نیمی از مجوزهای رسانه ای و همچنین حضور بیشتر مدیر مسئولان در اینجا، پررسانه ترین خانه مطبوعات خواهد بود. بنابراین تقاضا داریم که معاون مطبوعاتی با این درخواست موافقت کند.

وی تشریح کرد: باتوجه به شرایط خاص پایتخت، همواره برخی از رسانه ها در آن مغفول مانده اند. از طرفی خانه مطبوعات شهرستان های تهران طبق اساسنامه نمی توانند به این رسانه ها خدمات ارائه کنند که این مسئله دور از عدالت رسانه ای و توزیع خدمات عادلانه به تمامی اصحاب رسانه در کشور است.

زارعی ادامه داد: خبرنگاران شهر تهران هیچگاه صنف غیرسیاسی و گسترده همانند خانه مطبوعات نداشته اند، بنابراین ناچار هستند که در یکی از تشکل های صنفی سیاسی شهر عضو شوند. البته این موضوع همواره برای برخی از خبرنگاران ناخوشایند است. حتی اگر تشکلی سیاسی هم نباشد یا صرفا خبرنگاری و یا صرفا مدیر مسئولی است و هیچ یک ازشاخه های دیگر رسانه اعم از دفاتر نمایندگی خبرنگاران مستقل و ترکیب تمامی ساختار جمعیتی رسانه شهر تهران را شامل نمی شود. به همین دلیل بسیاری از مدیر مسئولان، خبرنگاران، ویراستاران، سردبیران و خانواده بزرگ اصحاب رسانه تهران ترجیح می دهند که عضو تشکل های رسانه ای ای شهر نباشند.

این فعال فرهنگی و مطبوعاتی گفت: تشکیل خانه مطبوعات شهر تهران می تواند یکی از بزرگترین دستاوردهای دولت تدبیر و امید در ارائه خدمات مستقیم، صادقانه، عادلانه، شفاف و به دور از سیاسی کاری به تمامی اعضای خانواده بزرگ فعالان مطبوعات و رسانه ها در شهر تهران باشد. از این رو، بلافاصله پس از تشکیل این خانه، خبرنگاران پایتخت می توانند نسبت به دریافت خدمات اقدام کنند.

وی یادآور شد: علی رغم اینکه تشکیل خانه مطبوعات شهر تهران در حوزه استحفاظی شهرستان ها نیست، اما باعث خشنودی اصحاب رسانه در سراسر کشور می شود. بنابراین امیدواریم که معاون مطبوعاتی با اخذ تصمیم مجدانه، تاییده تشکیل این خانه را صادر کنند.

سخنان زارعی و دفاع او از تاسیس خانه مطبوعات شهر تهران مورد تایید رئیس و اعضای هیات مدیره خانه مطبوعات کشور قرار گرفت و آنها هم موافقت و حمایت خود را از این رخداد مهم اعلام کردند.

در ادامه مهدی نورعلیشاهی مسئول اداره خبرنگاران و تشکل های مطبوعاتی گفت: در صورت وصول درخواست از اداره کل ارشاد استان تهران، و مخالفت نکردن خانه مطبوعات کشور و همچنین تایید معاون مطبوعاتی و مدیر کل مطبوعات داخلی، معاونت مطبوعاتی آمادگی تشکیل خانه مطبوعات تهران را دارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.