ضرورت تغییر فرهنگ غذایی جامعه

مدیر پروژه ارتقای امنیت غذایی استان کرمانشاه با تاکید بر ضرورت تغییر فرهنگ غذایی جامعه، گفت : وقت آن رسیده که به افراد با اضافه وزن و چاق بگوییم، لطفا دیگر چاق نباشید.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،رضا حق پرست مدیر پروژه ارتقای امنیت غذایی استان کرمانشاه گفت : آمار‌ها نشان می‌دهد که هر ایرانی سالانه ۱۲۰ کیلوگرم نان، ۴۰ کیلوگرم برنج، ۳۶ کیلوگرم گوشت و ۳۰ کیلوگرم قند می‌خورد و این در حالیست که هریک از ما با نصف کردن مصرف این مواد غذایی می‌توانیم علاوه بر دستیابی به سلامتی، از تناسب اندام هم برخوردار باشیم.

او گفت : براساس آمار‌های اعلامی درصد قابل توجهی از مردم اضافه وزن داشته و یا چاق هستند که با تغییر فرهنگ غذایی به راحتی می‌توانند به وزن مطلوب برسند.

حق پرست افزود: آمار‌های مرگ و میر به دلیل بیماری‌های غیرواگیر و مرتبط با تغذیه از بیماری‌های قلبی و عروقی گرفته تا سرطان‌ها نشان می‌دهد که وقت آن است که به سمت مصرف غذا‌های سالمتر برویم.

او گفت: باید کم کم به سمت تغییر فرهنگ غذایی و سمت و سو گرفتن به سوی گیاه‌خواری برویم و سعی کنیم میوه‌ها و سبزیجات بیشتری را در برنامه غذایی روزانه خود بگنجانیم.

حق پرست از صداوسیما و رسانه‌ها خواست تا برای ترویج فرهنگ غذایی مبتنی بر مصرف زیاد میوه‌ها و سبزیجات برنامه‌ریزی کنند .

 

 

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار