با مزایای استفاده از دوچرخه سواری آشنا شویم

دوچرخه سواری در فضای باز یا بسته، ورزش مناسب و قابل دسترسی برای افراد در همه سنین است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، رامین رادمهر پزشک بخش دیالیز بیمارستان شهید دکتر فقیهی اظهار کرد: دوچرخه سواری مانند بیشتر فعالیت‌های جسمی، از بدن در برابر چاقی، بیماری قلبی، دیابت و مشکلات روحی حفاظت می‌کند.

او با اشاره به فواید مهم دوچرخه سواری برای سلامتی، افزود: عضله‌سازی و تقویت استخوان‌ها یکی از فواید دوچرخه سواری است چرا که هنگام دوچرخه سواری ماهیچه‌های شانه، ماهیچه‌های سَرینی در نشیمنگاه و ماهیچه چهارسَر ران فعالیت دارند.

پزشک بخش دیالیز بیمارستان شهید دکتر فقیهی تصریح کرد: فعالیت چندین ماهیچه به حفظ سلامت استخوان‌ها و جلوگیری از کاهش تراکم استخوانی کمک می‌کند.

رامین رادمهر با بیان اینکه دوچرخه سواری موجب تقویت عملکرد مغز می‌شود، در این خصوص گفت: در حالی که فواید دوچرخه سواری برای مقابله با بیماری قلبی عروقی و دیابت آشکار است؛ بررسی‌ها نشان می‌دهد این ورزش بهبود عملکرد مغز، قدرت شناختی و ساختار مغز را نیز به دنبال دارد.

او ادامه داد: گروهی از محققان آمریکایی در مطالعه‌ای که سال ۲۰۱۲ میلادی انجام شد، مشاهده کردند که انجام مرتب دوچرخه سواری مهارت‌های حل مساله و حافظه را در افراد سالمند، نزدیک به ۱۵ تا ۲۰ درصد بهبود می‌بخشد.

پزشک بخش دیالیز بیمارستان شهید دکتر فقیهی تصریح کرد: افرادی که از مشکلات تعادلی رنج می‌برند، می‌توانند از فواید دوچرخه سواری در فضای بسته بهره ببرند.

رامین رادمهر اضافه کرد: همچنین این موضوع در مورد بیماران مبتلا به آرتریت هم صحیح است که می‌توانند بدون وارد کردن فشار به مفاصل، ورزشی مفید برای قلب و عروق انجام دهند.

او گفت: افراد مبتلا به «استئوآرتریت» یا «روماتوئیدآرتریت» که به دلیل درد، فعالیت جسمی ندارند، اغلب دچار مشکلات تعادلی می‌شوند؛ بنابراین آنان کمتر احتمال دارد با دوچرخه‌های ثابت به خود آسیب وارد کنند.

پزشک بخش دیالیز بیمارستان شهید دکتر فقیهی افزود: دوچرخه سواری به عنوان روشی برای رفت و آمد علاوه بر آنکه نسبت به پیاده روی در وقت صرفه جویی می‌کند، برای بهبود سلامت روان نیز مفید است.

او تصریح کرد: بررسی‌ها نشان می‌دهد، افرادی که برای رفت و آمد به محل کار از دوچرخه استفاده می‌کنند، نسبت به افرادی که با وسایل حمل و نقل عمومی یا شخصی رفت و آمد دارند، شادتر هستند.

انتهای پیام/

برچسب ها: پزشک ، دوچرخه سواری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار