برگزاری شانزدهمین جشنواره بین المللی تئاتر کوردی در سقز

شانزدهمین جشنواره بین المللی تئاتر کوردی با حضور ۱۱ گروه خارجی و داخلی، به میزبانی سقز در حال برگزار است.

برگزاری شانزدهمین جشنواره بین المللی تئاتر کوردی در سقز

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، شانزدهمین جشنواره بین المللی تئاتر کوردی با حضور ۱۱ گروه خارجی و داخلی، روز چهارشنبه ۱۹ آذرماه با نمایش حه‌سار از بوکان آغاز شد.

در اولین جشنواره شانزدهم تئاتر کوردی سقز نمایش حه‌سار از بوکان، چاوه روان از سقز، جن و جنوکه از کرمانشاه و قابووسی میروویان از ارومیه اجرا شد.

در دومین روز این جشنواره هم، نمایش ئه‌فسانه‌ی به‌بر از مهاباد، سورانه از بیجار و باوک از سلیمانیه اقلیم کردستان اجرا شد، همچنین نمایش چاوه‌روان سقز در اجرای مجدد به روی صحنه رفت.

اوک اثری مشترک از هنرمندان سوئد و سلیمانیه اقلیم کردستان به عنوان اولین نمایش خارجی در شانزدهمین جشنواره بین المللی تئاتر کُردی سقز به روی صحنه رفت.

آگوست ستریندیرگ نویسندگی و صدیق عزیزباوان کارگردانی نمایش باوک را بر عهده دارند که ساعت ۲۱ در سالن آمفی تئاتر سقز اجرا شد وبا مورداستقبال بی نظیر و پرشور علاقمندان به تئاتر قرار گرفت.

 در این اثر کاراکتر‌های کاپیتان، لاورا، دکتر، دایه‌ن، قشه، بیرتا، نوید و کارگر نقش بازی کردند.

امسال ۲ اثر خارجی در شانزدهمین جشنواره بین المللی تئاتر کُردی حضور دارد و نمایش خارجی دیگر که از کشور ترکیه است ساعت ۲۱ امروز پنجشنبه به روی صحنه می‌رود.

در پایان هریک از نمایش‌های اجرا شده، نشست نقد و بررسی آن با حضور داوران منتقد، هنرمندان و کارگردان نمایش در محل همان اجرا، برگزار می‌شود.

شانزدهمین جشنواره بین المللی تئاتر کوردی تا روز جمعه ۲۲ آذر در سه سالن آمفی تئاتر، سالن کتابخانه عمومی و پلاتوی سقز برگزار می‌شود.

انتهای پیام/م

برچسب ها: تئاتر ، نقدفیلم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.