رودخانه های نظرآباد سیلابی نمی شوند

رئیس امور منابع آب شهرستان نظرآباد گفت: لایروبی رودخانه‌های نظرآباد با اعتباری بالغ بر ۱/۵ میلیارد تومان به پایان رسید.

محمد بشیرزاده، رئیس امور منابع آب شهرستان نظرآباد در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز، در تشریح عملیات لایروبی رودخانه‌های شهرستان نظرآباد در دو بخش مرکزی و تنکمان گفت: طبق دستور استاندار البرز و نظارت دقیق فرماندار نظرآباد، عملیات لایروبی رودخانه‌های نجم آباد و علی سید با اعتباری بالغ بر ۱/۵ میلیارد تومان به پایان رسید.

او افزود: لایروبی رودخانه‌ها به منظور پیشگیری و مقابله با سیل‌های احتمالی که در اثر تغییرات اقلیمی و تشدید بارش‌ها اتفاق می افتد، انجام گرفته است.

بشیرزاده در ادامه در ارتباط با اقدامات انجام شده برای لایروبی رودخانه نجم آباد، گفت: لایروبی رودخانه نجم آباد به طول ۳ کیلومتر از بالادست پل ورودی این روستا تا پایین دست پل بزرگراه تازه احداث شده چرمشهر-آبیک انجام شده و بالغ بر یکصد هزار مترمکعب عملیات خاکبرداری از آن صورت گرفته است.

رئیس امور منابع آب شهرستان نظرآباد همچنین در خصوص لایروبی مسیر رودخانه علی سید بخش تنکمان نیز افزود: از محل بالادست پل جاده تنکمان به روستای دولت آباد تا پایین دست روستای خرم آباد لایروبی به عمل آمده که در این مسیر نیز بعضا رودخانه کاملا تصرف و مسدود شده بود که سراسر مسیر به طور کامل پاکسازی شد.

او در ادامه گفت: در مسیر این رودخانه ۵ بند بتنی غیرمجاز توسط برخی کشاورزان احداث شده بود که آن‌ها نیز تخریب و در حال حاضر رودخانه کاملا پاکسازی شده است.

بشیرزاده در ادامه با اشاره به پاکسازی مسیل‌ها و پل‌های بخش مرکزی گفت: با همکاری بخشداری و دهیاران روستا‌های گازرسنگ، کاظم آباد و صفرخواجه پاکسازی مسیل‌ها و پل‌های محدوده عنوان شده انجام خواهد شد که  به همین منظور امور آب نیز ضمن کمک‌های فنی در تامین برخی تجهیزات لجستیک همراهی خواهد داشت.

رئیس امور منابع آب شهرستان نظرآباد در پایان با بیان این که استان‌های قزوین و البرز به منظور  پیشگیری از سیل همکاری مشترکی خواهند داشت، گفت: مکاتبات لازم با آب منطقه‌ای استان قزوین جهت پاکسازی مسیل‌های واقع در حوزه خود که وارد استان البرز می‌شوند شده و در اسرع وقت این مهم نیز عملیاتی خواهد شد.

انتهای پیام/د.خ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.