تصویب لایحه بودجه نظامی آمریکا در سال ۲۰۲۰

مجلس نمایندگان آمریکا «لایحه مجوز دفاع ملی» را که شامل بودجه چند صد میلیارد دلاری پنتاگون می‌شود، تصویب کرد.

تصویب لایحه بودجه نظامی آمریکا در سال ۲۰۲۰ در مجلس نمایندگانبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، مجلس نمایندگان آمریکا عصر دیروز به وقت محلی با ۳۷۷ رای در مقابل ۴۸ رای «لایحه مجوز دفاع ملی» را به تصویب رساند و این لایحه اکنون در راه سنا است تا پس از تصویب بودجه سال ۲۰۲۰ پنتاگون تایید شود.

این لایحه شامل افزایش سه درصدی بودجه نظامی پنتاگون در سال آینده میلادی است. روز دو‌شنبه کمیته‌های خدمات مسلح سنا و مجلس نمایندگان آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کردند در خصوص افزایش بودجه نظامی پنتاگون به توافق رسیدند و بودجه دفاعی برای سال مالی ۲۰۲۰ به ارزش ۷۳۸ میلیارد دلار مورد تایید قرار گرفت.

در اوایل روز گذشته دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، از کنگره خواست سریعا مراحل تصویب این لایحه طی شود تا پیش از پایان سال مالی بودجه وزارت دفاع او فورا آن را امضا کند.

در این بودجه تحریم‌هایی نیز در نظر گرفته شده است: تحریم علیه ترکیه به دلیل تصمیم آنکارا برای خرید سیستم دفاع موشکی اس-۴۰۰ از روسیه و همچنین ممانعت از انتقال جنگنده‌های اف-۳۵ به این کشور، بعلاوه اعمال تحریم‌های اجباری علیه خط لوله انتقال نفت و گاز روسیه به اروپا و همچنین ممانعت از همکاری نظامی آمریکا با روسیه از جمله این موارد هستند.

لایحه مذبور خط لوله نورد استریم ۲ و ترک استریم را نیز تحریم کرده است. بعلاوه آنکه براساس این لایحه به دولت آمریکا اجازه داده شده است که بشار اسد، رئیس‌جمهور سوریه، و همه کسانی را که از دولت او حمایت می‌کنند، تحریم کند.

گزارش شده است در این لایحه هزینه‌های دفاعی شامل ۳۰۰ میلیون دلار کمک امنیتی به اوکراین از جمله سلاح‌های کشنده تمدید شده است. ۷۱.۵ میلیارد دلار نیز برای ادامه جنگ‌های خارجی و یا عملیات‌های احتمالی خارج از آمریکا در نظر گرفته شده است. ایجاد نیروی جدید فضایی برای آمریکا بخش دیگری از این لایحه می‌باشد.

بودجه نظامی آمریکا برای سال مالی ۲۰۱۹ برابر با ۷۱۶ میلیارد دلار بود.

انتهای پیام/

برچسب ها: پنتاگون ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار