نشست سه جانبه مقامات افغانستان، ازبکستان و آمریکا در استانبول

مقامات ارشد افغانستان، ازبکستان و آمریکا در حاشیه هشتمین کنفرانس قلب آسیا در استانبول، نشست سه جانبه ای با هدف بررسی راه های گسترش همکاری ها برگزار کردند.

نشست سه جانبه مقامات افغانستان، ازبکستان و آمریکا در استانبولبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، مقامات ارشد افغانستان، ازبکستان و آمریکا در حاشیه هشتمین کنفرانس قلب آسیا در استانبول، نشست سه جانبه ای با هدف بررسی راه های گسترش همکاری ها برگزار کردند.

در این نشست ادریس زمان، سرپرست وزارت امور خارجه افغانستان، اسکمتولا ایرگاشف، نماینده ویژه رئیس جمهور ازبکستان در امور افغانستان، و الیس ولز، معاون ویرخارجه آمریکا در امور اسیای جنوبی و مرکزی حضور داشتند.

سه طرف در این نشست راه های گسترش تجارت بین کشورهای آسیای میانه و افغانستان، همکاری در بازسازی اقتصادی ـ اجتماعی این کشور و حضور افغانستان در روند ادغام منطقه ای را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

مقامات این سه کشور توافق کردند به طور مرتب رایزنی های سه جانبه ای را انجام دهند تا در مورد راه های تعمیق بیشتر روابط بین ازبکستان و افغانستان گفتگو کنند و راه های تسهیل چنین همکاری هایی را در نظر بگیرند.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار