آذربایجان شرقی استان پاک در زمینه اعتیاد

استاد رحیمی دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر آذربایجان‌شرقی گفت:استان آذربایجان شرقی جزو پاکترین استان‌های کشور در زمینه ابتلا به مواد مخدر است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز، استاد رحیمی دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه استان آذربایجان شرقی جزو پاکترین استان‌های کشور در زمینه ابتلا به مواد مخدر است، گفت: این استان رتبه ۲۸ ام را به خود اختصاص داده، همچنین با رتبه ۳۱ ام کشور پاکترین دانش آموزان را نیز برخوردار است.

استاد رحیمی در جلسه شورای مبارزه با مواد مخدرشهرستان میانه با تاکید بر اینکه باید با مقابله جدی با قاچاقچیان مواد مخدر، به بنیان مالی آنان ضربه زد، افزود: در ماه گذشته بیش از یک تن انواع مواد مخدر سنتی و صنعتی در استان آذربایجان شرقی معدوم شد.

او با بیان اینکه تنها با مقابله نمی‌توان با معضل اعتیاد مواجه شد، اصلی‌ترین راه جلوگیری از اعتیاد را فرهنگ سازی و آموزش مخصوصا در بین خانواده‌ها و دانش آموزان عنوان کرده، افزود: طلاق، سرقت، نزاع‌های فردی و دسته جمعی و جرائم دیگر همگی نشات گرفته از اعتیاد است.

استاد رحیمی از اجرای طرح یاری گران زندگی در سطح کشور به منظور آگاه سازی، شناخت دادن و فرهنگ سازی همه نوجوانان و جوانان با مواد مخدر برای مقابله و پیشگیری خبر داده، گفت: تاکنون این طرح در ۲۰ درصد مدارس کشور به اجرا رسیده است.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.