دانشجویان اجازه ندهند تحلیل حوادث اخیر به نفع عده‌ای خاص رقم بخورد

وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: دانشجویان اجازه ندهند تحلیل حوادث اخیر به نفع عده‌ای خاص رقم بخورد زیرا منفعت عده ای در ناآرامی کشور است.

دانشجویان اجازه ندهند تحلیل حوادث اخیر به نفع عده‌ای خاص رقم بخوردبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ، سید محمد حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت دهم در آئین گرامیداشت روز دانشجو در بافق به تحلیل وقایع روز دانشجو و شهادت سه دانشجوی شهید در سال ۱۳۳۲ پرداخت و گفت: در اعتراض به سلطه آمریکا دانشجویان فریاد برآوردند، ولی پاسخ آنان رگبار گلوله بود.

او افزود: هر چند گفته می‌شود که این اعتراض‌ها نتیجه‌ای نداشت و در نطفه خفه شد، اما این اعتراض‌ها به نام دانشجویان رقم خورد و این یک افتخار است که دانشجویان توانستند حرفشان را بزنند و بعد‌ها این موضوع به ثمر برسد.

حسینی با اشاره به رهنمود‌های رهبری گفت: هر تفکر و اندیشه‌ای تا وقتی در قالب یک حرکت هنری جذاب درنیاید نمی‌تواند ماندگار و اثر گذار باشد.
وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: در بیانیه گام دوم توصیه شده جوانان با تاریخ آشنا شوند از این رو تحلیل و درک درست حوادث تاریخی و تبیین آن باعث می‌شود دیگران نتوانند آنرا به نفع خود تحریف کنند.

او  خاطر نشان کرد: در تاریخ تجربه شده است که هرجا استعمار و استکبار دست گذاشته فرهنگ خود را در آنجا تحمیل کرده است.

حسینی افزود: استکبار و طاغوت تا دور افتاده‌ترین نقاط کشور نفوذ کردند، به عمق روستا‌ها هم آمده بودند و آن زمان مردم در فقر مطلق بودند، ولی الان در فضای مجازی آن دوران را خوب و بدون مشکل جلوه می‌دهند در حالی که سلطه استکبار ضربه‌های بزرگی به استقلال کشور زد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت دهم با اشاره به منویات رهبر معظم انقلاب درباره استقلال کشور گفت: باید یکی از مراجع علمی اسلامی دنیا شویم و می‌توانیم این کار را بکنیم چرا که در برخی رشته‌های علمی جز ده کشور برتر دنیا هستیم.

حسینی گفت: روح خودباوری و اعتماد به نفس کار‌های بزرگی کرده است و در بخش‌های مختلف اقتصادی، علمی و فضایی حرف‌های زیادی برای گفتن داریم، هر چند عده‌ای از این وضعیت ناراحتند و می‌خواهند دائما درگیر و زمین گیر باشیم.

او افزود: در شرایط امروزی، دشمن این طرح را دارد که هر چندی یک فتنه‌ای به راه اندازد و یا برخی از کارگزاران و مسئولان که باید وظیفه خود را انجام دهند کوتاهی کرده و کشور را با مشکل مواجه کنند.

وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: در همین بحران اخیر و گرانی بنزین ما به اجرای آن منتقدیم چرا که نباید یک طرح به این مهمی نادرست انجام شود و بهانه به دست دشمن افتد.

او گفت: باید به مردم احترام بگذاریم از این رو دانشجویان باید مطالبه کنند و بدون روحیه محافظه کاری دغدغه‌ها را بیان کنند.

حسینی افزود: دانشگاه نباید باشگاه احزاب و گروه‌ها شود و دانشجویان باید با آگاهی نسبت به مسائل روز و جهان روشنگری کنند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت دهم تصریح کرد: در موضوع انتخابات هم اگر مجلس در جایگاه خودش قرار گیرد بسیاری از مشکلات حل می‌شود، هر چند فاصله طبقاتی افزایش پیدا کرده و رانت و سو استفاده از موقعیت شغلی هم باعث ایجاد مشکلات شده است.

او اظهارداشت: باید در انتخاب خود دقت کنیم و افرادی انتخاب شوند که مرد کار باشند تا مجلس به وظایف خود عمل کند و جایگاه خود را بیابد.

حسینی افزود: انتظار از دانشجویان این است تا قدرت جوانی، انگیزه، خلاقیت و نوآوری دارند از این فرصت استفاده کنند و آینده کشور را تضمین نمایند.

وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین گفت: برجام مثل بیماری است که می‌خواهند با تنفس مصنوعی زنده نگهش دارند امروز ماهیت آمریکا مشخص شده و ما باید با نیروی متخصص خودمان و برنامه ریزی صحیح، بهترین استفاده را از ظرفیت‌های داخلی ببریم.

با حضور دکتر سید محمد حسینی وزیراسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی از دانشجویان برتر دانشگاه آزاد اسلامی بافق تجلیل شد.

انتهای پیام/ غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.