رئیس پلیس راه استان یزد:

واژگونی خودرو، عامل ۵۷ درصد تصادفات جاده‌ای است

رئیس پلیس راه استان یزد گفت: بر اساس آمار ۵۷ درصد تصادفات جاده‌ای و نیز ۵۶ متوفیان تصادفات جاده‌ای مربوط به واژگونی خودرو‌ها است.

واژگونی خودرو، عامل ۵۷ درصد تصادفات جاده‌ای استسرهنگ مسعود قانعی ئیس پلیس راه استان یزد در گفت گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ،گفت: بر اساس آمار در شش ماه ابتدای امسال ۵۷ درصد تصادفات جاده‌ای و نیز ۵۶ متوفیان تصادفات جاده‌ای مربوط به واژگونی خودرو‌ها است.

او با بیان اینکه علت اصلی واژگونی خودرو‌ها در جاده ها، ناشی از عوامل انسانی است، افزود: خستگی، خواب آلودگی، عدم توجه به جلو، خوردن و آشامیدن و صحبت با تلفن همراه و غیره از جمله عواملی است که سبب واژگونی خودرو‌ها می‌شود.

سرهنگ قانعی به بیان نقش شیب شیروانی در تصادفات ناشی از واژگونی خودرو اشاره کرد و افزود: با توجه به اینکه کاهش و اصلاح شیب شیروانی راه ها، کمک زیادی به کاهش شدت تصادفات ناشی از واژگونی خواهد کرد بر همین اساس از سال ۹۶ تاکنون، مسیر‌های با فروانی تصادفات واژگونی را شناسایی و به صورت محور‌های پنج کیلومتری در اختیار راهداری قرار گرفته است.

رئیس پلیس راه استان یزد ادامه داد: علاوه بر اصلاح شیب شیروانی راه ها، اجرای شیار‌های طولی و عرضی لرزاننده در نقاط حادثه خیز محور‌های استان به دلیل هشیار سازی و جلوگیری از خواب آلودگی رانندگان در هنگام رانندگی سبب کاهش تلفات جاده‌ای می‌شود.

او به کسب رتبه دوم استان یزد در کاهش متوفیان حوادث رانندگی در نوروز امسال، اشاره و تصریح کرد: کاهش ۶۸ درصدی متوفیان تصادفات جاده‌ای در این مدت، ثمره‌ی تلاش و تعامل بین نیرو‌های راهداری، پلیس راه و دیگر دستگاه‌های دخیل در امر ترافیک است و در واقع این کاهش تلفات جاده‌ای نسبت به مدت مشابه ۲۰ سال گذشته بی سابقه بوده است.

انتهای پیام/ غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.