مدیرکل انتقال خون البرز گفت: روز شنبه پایگاه انتقال خون موقت در محل هلال احمر، نبش خیابان اهری فردیس مستقر خواهد شد.

محمدرضا مهدی زاده، مدیر کل انتقال خون البرز در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز، با بیان این که در شهر فردیس پایگاه انتقال خون وجود ندارد، گفت: شنبه در مورخ ۹۸/۹/۲۳ پایگاه انتقال خون موقت به نشانی فردیس، نبش خیابان اهری، از ساعت ۹ صبح تا ۱۳ در پایگاه هلال احمر میزبان اهدا کنندگان خون خواهد بود.

او در تشریح شرایط اهدا کنندگان خون، افزود: برخوردداری از سلامت جسمی، عدم ابتلا به بیماری های عفونی، قلبی، مغزی، کم‌خونی و نداشتن رفتار پر خطر از باید از جمله ویژگی های اهدا کننده باشد.

مدیرکل انتقال خون البرز در ادامه گفت: به همراه داشتن کارت ملی الزامی است و رده سنی اهدا کنندگان خون باید بین ۱۸ تا ۶۰سال باشد.

محمدرضا مهدی زاده افزود: اهدا کنندگان خون در صورت مصرف هرگونه دارو یا داشتن هر نوع بیماری به پزشک سازمان انتقال خون مستقر در پایگاه اطلاع دهند.

او با اشاره به برگزاری طرح نذر خون گفت: مراکز اهدای خون البرز از ساعت هشت صبح تا سیزده ظهر  آماده طرح نذر خون در کرج  بود که قابل ذکر است ۱۳۴۳۷ نفر به پایگاه‌های اهدای خون مراجعه و از این میان  تعداد ۱۱۳۲۲ نفر با دارا بودن شرایط  مناسب ،اقدام به عمل انسان دوستانه اهدای خون و پلاسما کرده و  در  طرح نذر خون شرکت کردند.

انتهای پیام/ر.خ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
نتین
۱۸:۴۲ ۲۴ آبان ۱۴۰۰
برای اهدای خون به کجا باید مراجعه کنیم ...ما ساکن فردیسیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۳ ۲۷ مرداد ۱۴۰۰
سلام برای منطقه فردیس یک پایگاه انتقال خون ضروری هست چرا محل قبل در کانال را جمع اوری کردید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۸ ۲۷ مرداد ۱۴۰۰
سلام مرکز فردیس مخصوص پلاسمای خون هست فقط .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۹ ۰۶ فروردين ۱۴۰۰
سلام
برای انتقال خون کجا بایدرفت ؟سمت اهری هستیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۵ ۰۶ فروردين ۱۴۰۰
با سلام شهرفردیس نیاز فوری به یک مرکز مجهز انتقال خون دارد
Iran (Islamic Republic of)
Minoodelshad
۱۷:۱۵ ۲۶ فروردين ۱۳۹۹
با سلام خدمت مسئولان انتقال خون یه انتقاد داشتم چرا انتقال خون فردیس در کانال کلا جمع شد و هیچ جای دیگه ای برقرار نشد و فقط انتقال پلاسمای خون در فلکه پنجم هست خود من که الان دوساله میخوام خون بدم نمیتونم حتما برم ۴۵ متری گلشهر و بناچار منصرف میشم آیا منطقه پرجمعیت فردیس نیاز به یک پایگاه انتقال خون نداره