معرفی از نسل دوم کراس‌اور مرسدس GLA

تولید نسل دوم کراس‌اور جمع‌و‌جور و محبوب مرسدس GLA در آمریکا و اروپا آغاز می‌شود.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، پس از ۶ سال تولید و بیش از یک میلیون نسخه فروش، حال زمان آن است تا نسل دوم مرسدس GLA ساخته و وارد بازار شود. در نگاه اول تغییرات جزئی و نه چندان اساسی نسل جدید مرسدس GLA موجب می‌شود طرفداران این شرکت فکرکنند تنها با یک مدل فیس‌لیفت مواجه هستند و خبری از تغییرات بزرگ نیست. اما داخل کابین اوضاع فرق می‌کند و کراس‌اور جمع‌وجور GLA تغییرات بسیار گسترده‌تری به خود دیده است.

در نسل جدید مرسدس GLA ابعاد کلی خودرو تغییر کرده است، طول خودرو ۰.۶ اینچ کوتاه‌تر شده، اما فاصله دو محور جلو و عقب به مقدار ۱.۱ اینچ، طولانی‌تر شده است. ازطرفی ارتفاع خودرو به مقدار ۴.۱ اینچ بلندتر شده تا اصلی‌ترین تغییر از نظر ابعاد به شمار بیاید.

معرفی از نسل دوم کراس‌اور مرسدس GLA

معرفی از نسل دوم کراس‌اور مرسدس GLA

تولید مرسدس GLA در نسخه‌های مختلف و متنوع

نسخه بازار آمریکا مرسدس GLA دارای دیفرانسیل چرخ‌های جلو با پیشرانه توربوشارژ ۲.۰ لیتری بنزینی است که ۲۲۱ اسب‌بخار قدرت و ۳۵۰ نیوتن‌متر گشتاور دارد. سیستم انتقال خودکار با کلاچ دوگانه، قدرت را به محور جلو می‌فرستد. این مدل سرعت صفر تا ۶۰ مایل را در ۸.۶ ثانیه طی می‌کند و نهایت سرعت آن بر روی ۱۳۰ مایل در ساعت تنظیم شده است. نسخه دیگر خودرو تولید مرسدس AMG دارای پیشرانه ۲.۰ لیتری توربو چهار سیلندر با ۳۰۲ اسب‌بخار قدرت و ۴۰۰ نیوتن‌متر گشتاور است. این نسخه با گیربکس اختصاصی هشت سرعته کلاچ دوگانه ۴Matic به نهایت سرعت ۱۵۵ مایل در ساعت می‌رسد. نسخه بازار نسل جدید GLA نیز در چند نسخه با قدرت‌های ۱۶۱، ۳۸۲ و ۴۱۲ اسب‌بخار تولید می‌شود.

معرفی از نسل دوم کراس‌اور مرسدس GLA

معرفی از نسل دوم کراس‌اور مرسدس GLA

معرفی از نسل دوم کراس‌اور مرسدس GLA

حالت‌های هوشمند خودرو به گونه‌ای است که در هر شرایطی، تمام اجزا و قابلیت‌های خودرو را به صورت خودکار تنظیم می‌کند تا بالاترین بازدهی به دست بیاید. به طور مثال در حالت کارواش به تشخیص ورود خودرو به محیط کارواش، تمام منفذ‌های خودرو مانند ساندروف و تمام پنجره‌ها بسته می‌شود. همچنین در حالت باران با تشخیص بارش باران، ساندروف و چنجره‌ها بسته شده و شیشه پاک‌کن‌ها فعال می‌شوند. دوربین ۳۶۰ درجه و سنسور‌های مختلف، به تشخیص و فعال شدن حالت‌های مختلف خودرو کمک می‌کنند.

انتهای پیام/

برچسب ها: مرسدس بنز ، مرسدس GLA
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار