ماجرای کیک های حاوی قرص در آبدانان ایلام/ کیک ها جمع آوری شدند

بعد از گزارش های مردمی در شهرستان آبدانان مبنی بر کیک های حاوی قرص، این کیک ها در سطح شهرستان جمع آوری شدند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، بعد از پیدا شدن قرص در کیک و کلوچه در برخی از استان های کشور، یکی از ساکنان شهرک هزارانی در شهرستان آبدانان در جنوب استان ایلام از پیدا کردن قرص در کیک یکی از برندهای معروف خبر داد.

بعد از این گزارش مردمی، نهادهای بهداشتی و نظارتی  موضوع را بررسی کردند.

جمع آوری کیک های آلوده

شبکه بهداشت آبدانان نیز در این زمینه اعلام کرد: باتوجه به بازرسیهای به عمل آمده توسط بازرسین بهداشت محیط شبکه بهداشت و درمان شهرستان، کیک هایی، در سطح بازار وجود دارد که پس از بررسی وجود قرص در داخل بعضی از  این محصولات اثبات شده است.

محصولات فوق در سطح فروشگاههای توزیع کننده در حال جمع آوری بوده و جهت آزمایشات لازم به آزمایشگاه رفرانس ارسال شده اند.

اطلاعیه علوم پزشکی ایلام

علوم پزشکی ایلام نیز طی یک اطلاعیه اعلام کرد: بر اساس بررسی های انجام شده وجود قرص و کپسول در کیک‌های خوراکی مربوط به خط تولید چند برند خاص که نامشان در لیست محصولات شایعه شده، نبوده و  پس از تولید بصورت جاگذاری و یا تعویض کیکهای داخل بسته بندی، انجام شده‌است.

 موردی که ناشی از مصرف این موارد بوده و منجر به مشکل در سلامتی فردی شده باشد گزارش نشده است.

با توجه به اینکه مداخلاتی با انگیزه های خاص در سطح توزیع و عرضه اتفاق افتاده است در موارد مشاهده شده کلیه پروسه توزیع و عرضه مورد بررسی کامل قرار گرفته است و پیگیریها ادامه دارد .

به منظور حفظ امنیت مواد خوراکی رعایت زنجیره توزیع و لزوم تامین اجناس از شرکتهای توزیع مجاز مورد تاکید بوده و درصورت اثبات خرید عرضه کنندگان  از مراکز توزیع غیر رسمی تبعات قانونی آن متوجه افراد خاطی می باشد.

 بررسی سایر عوامل نظیر قصد و نیت انجام این کار در حوزه صلاحیت و اختیارات دانشگاه علوم پزشکی نبوده و مراجع انتظامی و امنیتی موضوع را بررسی خواهند کرد. 

 با توجه به احتمال تکرار چنین اقداماتی، مردم  عزیز استان ضمن هوشیاری و دقت نظر در تامین مایحتاج خود ، می‌توانند با گزارش موارد مشکوک یا عینی به سامانه تلفنی ۱۹۰ و معرفی محل عرضه، در بررسی و مداخله سریعتر مساعدت کنند.

منبع : مهر

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.