هوای اصفهان در وضعیت ناسالم

کیفیت هوای کلانشهر اصفهان با میانگین ساعتی ۱۴۰ در وضعیت ناسالم برای گروههای حساس است.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،کیفیت هوای کلانشهر اصفهان در ۲۴ ساعت منتهی به ساعت هفت صبح امروز با میانگین ۶۴ در وضعیت سالم ثبت شد.

هم اکنون و بر اساس شاخص لحظه‌ای هوای این کلانشهر با میانگین ۱۴۰ در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس قرار دارد.

بنابر اعلام اداره کل هواشناسی استان اصفهان به سبب پایداری جو غبار محلی برای مناطق مرکزی به ویژه کلانشهر اصفهان پیش بینی شده است، اما شرایط برای انباشت آلاینده‌ها وجود ندارد.

بر این اساس شاخص کیفی هوا در ایستگاه‌های پایش دائم از جمله میدان احمدآباد روی عدد ۱۸۵، خیابان استانداری روی عدد ۱۵۳، خیابان پروین روی عدد ۱۴۰، خیابان دانشگاه روی عدد ۱۷۶، بزرگراه خرازی روی عدد ۱۰۶ و خیابان رودکی روی عدد ۶۰ گزارش می‌شود.

کیفیت هوا در دیگر شهر‌های استان از جمله سجزی با میانگین ۸۶، مبارکه با میانگین ۵۹، نجف آباد با میانگین ۵۶ و شاهین شهر با میانگین ۷۱ در وضعیت قابل قبول "سالم" و در کاشان با میانگین ۱۰۳ در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس است.

سیستم ایستگاه‌های پایش هوای شهر‌های خمینی شهر، زرین شهر، لنجان و دولت آباد در چهار ماه گذشته قطع است و از داده‌های آن‌ها اطلاعی در دست نیست.

شاخص کیفی هوا از صفر تا ۵۰ هوای پاک، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای سالم، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه‌های حساس، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم و ۳۰۱ تا ۵۰۰ خطرناک است.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.