۱۳۹ دانش آموز بازمانده از تحصیل در استان شناسایی شدند

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش کردستان گفت: تعداد ۱۳۹ نفر دانش آموز تارک و بازمانده از تحصیل در استان شناسایی شدند که به دلایل مختلف هنوز جذب نشده اند.

 به گزارش  خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،صدیقه عبداللهی معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش کردستان گفت: با تلاش‌ها و پیگیری‌های انجام شده از اول سال تحصیلی جاری تاکنون ۴۶۴ دانش‌آموز دختر و پسر تارک و بازمانده از تحصیل در استان جذب مدارس شدند.

او افزود: علاوه بر این تعداد دانش‌آموز جذب شده در مدارس، تعداد ۱۳۹ نفر دیگر تارک و بازمانده در سطح استان شناسایی شدند که بدلایل مختلف هنوز جذب نشده و در تلاش برای جذب این تعداد در مدارس هستیم.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش کردستان با بیان اینکه این تعداد دانش آموز تارک و بازمانده شناسایی و جذب شده مربوط به مقطع ابتدایی است، افزود: بازماندگان از تحصیل نیز مربوط به پایه اول ابتدایی و تارکان از تحصیل نیز از پایه دوم تا ششم را در بر می‌گیرد.

عبداللهی ازدواج زودهنگام، دارا بودن بیماری‌های صعب‌العلاج، معلولیت‌های ذهنی و جسمی و عدم آموزش پذیر بودن این دانش‌آموزان را از جمله دلایل ترک تحصیل و یا بازماندگی از تحصیل آنان اعلام کرد.

او یادآور شد: در این میان کودکان و نوجوانان زیادی هستند که بدلیل فقر و تنگدستی والدین خود و یا سنت‌های قدیمی حاکم بر خانواده‌ها از چرخه تعلیم و تربیت باز می‌مانند که آموزش و پروش با تمام توان در صدد جذب این افراد است.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش کردستان با بیان اینکه بیشتر این دانش‌آموزان مربوط به مناطق حاشیه شهر‌ها و مناطق مرزی هستند، تاکید کرد: در راستای جبران عقب ماندگی دانش‌آموزان تارک و بازمانده‌ای که جذب مدارس شده‌اند کلاس‌های درس جبرانی و تقویتی خارج از ساعت رسمی در نظر گرفته شده که در مدارس برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.