امام جمعه اردبیل:

امپراطوری رسانه‌ غرب مصداقی از مشتبه‌سازی حق و باطل است

امام جمعه اردبیل گفت: امروزه دستگاه امپراطوری رسانه‌ای غرب یکی از بارزترین نمونه مشتبه‌ساز حق و باطل است که این دستگاه به فساد و سیئات آلوده است.

به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، آیت الله سیدحسن عاملی در خطبه های نماز جمعه اردبیل اظهار داشت: در این چند سال اخیر معلوم شد که آمریکا به دوست و دشمن خود رحم نمی کند. در این چند سال اخیر به بهترین دوستان خود خیانت و آنها را با بدترین اهانت، تحقیر کرده است و این نشان می دهد که آمریکای فعلی اصلا اهل گفتگو مذاکره و تعامل نیست. دولت ترکیه خدمات استثنایی به آمریکا مخصوصا در سوریه انجام داده است و جزو دوستان بسیار صمیمی آمریکاست ولی آمریکایی ها این هفته با تصویب نسل کشی ارامنه در مجلس سنا و با اهانت های شدید توئیتی ترامپ، ترکیه را به شدت تحقیر کردند. این امر نشان می دهد که به دوستی و مذاکره آمریکا امیدی نیست با اینکه اردوغان، تازه از آمریکا برگشته است.

آیت الله عاملی گفت: سفر اردوغان به آمریکا برای ما بسیار آموزنده بود. او برای مذاکره با دولت آمریکا به آمریکا رفت اما هیبت او را شکستند و روانه ترکیه کردند. درخواست او از آمریکایی ها این بود که تحریم ها آمریکا علیه ترکیه برداشته شود و تحریم جدید وضع نشود اما تحریم ها را برنداشتند هیچ بلکه نمایندگان مخالف کنگره او را استهزاء کردند و هیچ امنیتی ندادند که تحریم جدید برای ترکیه وضع نشود.

او افزود: آنچه به دست آمد عکس گرفتن ترامپ با ایشان بود تا ترامپ برای خود یک سابقه ای درست کند. اردوغان فیلمی از حمله کردها در شمال سوریه را به آمریکا برده بود. او نمایندگان مخالف سرسخت خود از کنگره را جمع کرد و آن فیلم را پخش کرد و گفت "من به خاطر این حملات به شمال سوریه رفته ام" ولی بعد از اتمام جلسه یکی از نمایندگان کنگره به خاطر آوردن و پخش این فیلم، استهزاء سختی از او کرد.

خطیب جمعه اردبیل اظهار داشت: آمریکا امروز روحیه کاملا استکباری دارد و به غیر آمریکایی ها از بالا به پایین و با نگاه عاقل اندر سفیه می نگرد. چاره کار آنها همان سیره ای است که ایران اسلامی در پیش گرفته است.

او ادامه داد: متاسفانه آمریکا به تحریم ملت ها و دولت ها که کاملا غیرقانونی است به چشم حربه موفق می نگرد. این هفته جمعی از شرکت ها، مسئولین و اشخاص حقیقی کشورهای کامبوج، عراق و ایران را تحریم کرد. تحریم با عرف جهانی، مواثیق بین المللی و حقوق بشر کاملا در تنافی است اما آمریکا کاملا یکّه تازی می کند و با بی حیایی دم از قانون، حقوق بشر و دموکراسی هم می زند. تحریم، مصداق بزرگ بی رحمی، جنایت و قساوت است. امروز در ایران خانواده هایی که فرزندان آنها بیماری های خاصی دارد از جهت تامین دارو کاملا در مضیقه هستند و در به در دنبال داروهای خاص با قیمت های سرسام آور هستند و فرزندان آنها در برابر چشمانشان پرپر می شود. دولت آمریکا نسبت به این موضوع کاملا آگاه است اما آنچه برای آنها اهمیتی ندارد انسانیت و ارزش های انسانی است.

نماینده مردم استان در مجلس خبرگان در بخش دیگری از خطبه ها گفت: این روزها اروپا با ارسال نامه به شورای امنیت سازمان ملل به خیال خودشان ایران را تحت فشار گذاشته اند تا ایران سلاح موشکی خود را مثل سلاح هسته ای کنار بگذارد و تمام تجهیزات ساخت موشک خود را با دست خود ویران سازد.آنها مثل آمریکا یک مذاکره جدید از ایران می‌خواهند مذاکره‌ای که در آن علاوه بر امتیازات یک طرفه ای که در برجام به دست آوردند توان موشکی ایران نیز کاملاً از بین برود. در ظاهر می گویند این مطالبه ما طبق قطعنامه 2231 می باشد ولی این قطعنامه ناظر به موشک های بالستیک با توان حمل کلاهک هسته ای است و ایران با حسن نیت کامل از طراحی و ساخت این گونه موشک ها خودداری کرده است.

انتهای پیام/س

برچسب ها: نماز جمعه ، اردبیل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار