هشدار اردن درباره الحاق بخش‌هایی از کرانه باختری به فلسطین اشغالی

وزیر خارجه اردن در اظهاراتی درباره الحاق دشت اردن و شمال بحر المیت به فلسطین اشغالی هشدار داد و آن را به «قتل» تشبیه کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از الجزیره، ایمن الصفدی، وزیر امور خارجه اردن، هشدار داد اقدام احتمالی رژیم صهیونیستی در الحاق بخش‌هایی از کرانه باختری به این رژیم، به مثابه قتل راهکار تشکیل دو کشور برای تحقق صلح خواهد بود.

او در نشست مشترک خبری با صائب عریقات، دبیرکل کمیته اجرایی سازمان آزادی‌بخش فلسطینی، گفت: در مرحله آینده برای مقابله با شرایط بسیاری دشوار فعلی، همکاری نزدیک با سران فلسطینی خواهیم داشت.

وزیر امور خارجه اردن افزود: اگر تصمیم برای الحاق دشت اردن و شمال بحر المیت به اسرائیل، عملی شود، به مثابه راهکار تشکیل دو کشور و پایان کامل روند صلح خواهد بود.

الصفدی اضافه کرد: ما درباره همکاری برای مقابله با گام‌های یکجانبه اسرائیل با هدف تغییر واقعیت‌های میدانی، گفت‌وگو کردیم. اگر این اقدامات، به ویژه تصمیم الحاق دشت اردن و شمال بحر المیت به سرزمین‌های اشغالی فلسطین، عملی شود، صدور گواهی مرگ برای راهکار تشکیل دو کشور و اعلام پایان چند دهه روند مسالمت‌آمیز بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار