رونق تولید با طعم عسل

شرایط مساعد اقلیمی شهرستان اردل، رونق صنعت زنبورداری و تولید عسل را فراهم است.

روح الله سعیدی مدیر جهادکشاورزی اردل در گفت‎و‎گو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان در شهرکرد، اظهار داشت: میانکوه و دیناران این شهرستان با وجود داشتن شرایط اقلیمی متنوع و گونه‌های فراوان گیاهی معطر، از دیرباز به عنوان خاستگاه حرفه زنبورداری و تولید عسل بوده است و عسل با کیفیت، طبیعی و شیرین دیناران ومیانکوه، ثمره همین تنوع گونه‌های گیاهی است.

او با اشاره به اینکه در نواحی مختلف این شهرستان این ظرفیت بسیار عالی وجود دارد افزود: در سرشماری امسال زنبورستان ها، تعداد ۴۳ هزار و ۸۷۴ کلنی در شهرستان ثبت شده است که پیش بینی می‌شود ۳۸۰ تن عسل تولید گردد.

سعیدی اضافه کرد: مشاغلی از جمله پرورش زنبورعسل که علاوه بر هزینه کم نگهداری، سرمایه و امکانات خاصی نیاز ندارد و گامی در راستای اقتصاد داخلی و رونق تولید است.

او ادامه داد: شغل زنبورداری با توجه به هزینه کم برای آغاز کار و سود زیاد برای تولید کننده می‌تواند در شهرستان اردل برای بسیاری از افرادی که جویای کار و دارای سرمایه اندکی هستند به عنوان شغل پر درآمد و پایدار محسوب شود.

اردل از شهرستان‌های چهارمحال و بختیاری می‌باشد که مرکز آن شهر اردل در فاصله ۹۵ کیلومتری جنوب غربی شهرکرد مرکز استان قرار دارد.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار