امام جمعه شیراز:

باید کسی را به مجلس فرستاد که هم‌طراز صیاد شیرازی و دوران باشد

امام‌جمعه شیراز گفت: شیرازی‌ها در جنگ نظامی و دفاع مقدس، صیاد شیرازی‌ها و عباس دوران‌ها را نماینده کردند که ۱۵ هزار شهید نیز پشتوانه آن‌ها بود حالا نیز در جنگ اقتصادی باید کسی را به مجلس بفرستند که هم‌طراز صیاد شیرازی و دوران باشد.

باید کسی را به مجلس فرستاد که هم‌طراز صیاد شیرازی و دوران باشدبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، آیت‌الله لطف‌الله دژکام در خطبه‌های نماز جمعه با اشاره به مسائل و مشکلات اقتصادی جامعه و توقع مردم برای حل آن‌ها، اظهار داشت: گاهی برخی به‌جای حل منطقی یک موضوع، انتظار برخورد تند با فلان مدیر را دارند.

او افزود: برخی وقت‌ها به‌جای یافتن راه‌حل مناسب، زیادی جیغ می‌زنیم درصورتی‌که امروز در وضعیتی هستیم که همه باید فکر کرده و دنبال راه‌حل اساسی باشند.

امام‌جمعه شیراز بیان کرد: رهبر انقلاب از سال ۱۳۸۶ بحث جنگ اقتصادی را مطرح کردند، قبل از آن نیز شبیخون فرهنگی را، اما ما توجه نکرده و دیر حرکت می‌کنیم.

دژکام ادامه داد: ایشان بار دیگر در سال ۱۳۸۹ بحث اقتصاد مقاومتی را مطرح کردند و سیاست‌های اقتصاد مقاومتی را نیز در سال ۱۳۹۲ و الآن ۱۲ سال است که ایشان این مباحث را مرتب عنوان می‌کنند، اما باید دید کاری هم صورت گرفته است یا نه؟

او با بیان اینکه دستور‌های رهبر انقلاب در اجرا و عمل، درست انجام نمی‌شود، افزود: دولت به مفهوم گسترده شامل ۳ قوه می‌شود که مسلماً در اجرا، دولت در ردیف اول قرار دارد.

امام‌جمعه شیراز گفت: در این راستا گله‌های سنگینی از مجلس وجود دارد چراکه مجلس به‌جای نظارت، شریک دولت شده است.


دژکام ادامه داد: وقتی نظارت مجلس می‌شود تائید فلان مدیر و ... معلوم است که وظیفه نظارت درست انجام‌نشده است که البته این مشکلات به انتخاب مردم نیز برمی‌گردد.

او ضمن توصیه مردم به انتخاب صحیح نمایندگان خود، بیان کرد: ما برای رسیدن به یک افق تا سال ۱۴۰۴ وقت گذاشتیم که تا این زمان که حدود ۶ سال می‌شود، چند انتخابات دیگر ازجمله انتخابات مجلس و ریاست جمهوری را در پیش رو داریم.

امام‌جمعه شیراز ادامه داد: بی‌گمان حُسن انتخاب مردم در انتخابات مذکور موجب می‌شود که کار‌ها سریع‌تر جلو رود.

دژکام تغییر ساعتی مدیران را کاری منطقی و عقلانی ندانست و اظهار داشت: هر ساعت نمی‌توان دولت و مجلس را عوض کرد و این‌گونه نمی‌توان مملکت را جلو برد بلکه از همان ابتدا باید انتخاب صحیح انجام داد.

او بیان کرد: باید از قالب‌های خشک قدیمی بیرون آمده و متناسب با نیاز جامعه اقدام کنیم و در این راستا انتخاب صحیح مهم است و نمی‌توان گفت این انتخاب‌ها ربطی به ما ندارد.

امام‌جمعه شیراز افزود: شیرازی‌ها در جنگ نظامی و دفاع مقدس، صیاد شیرازی‌ها و عباس دوران‌ها را نماینده کردند که ۱۵ هزار شهید نیز پشتوانه آن‌ها بود حالا نیز در جنگ اقتصادی باید کسی را به مجلس بفرستند که هم‌طراز صیاد شیرازی و دوران باشد.

دژکام با انتقاد از برخی رفتار‌های غیرمنطقی نیز گفت: کسی که می‌داند در نظام مردم سالارانه دینی روش تعیین مدیر چگونه است، چرا پس‌ازاینکه خودش فلان شخص را انتخاب کرد، می‌آید و به بنده می‌گوید چرا این مدیر این‌گونه است؟ خب مگر شما نمی‌دانستید انتخاب مدیر از چه کانالی است که حالا از بنده انتظار برخورد تند دارید؟

او در ادامه با اشاره به لزوم مبارزه با عوامل فساد آفرین نیز گفت: آقا فرمودند نظام بودجه‌ریزی باید تغییر کند، اما لایحه بودجه رفت به مجلس، ولی تغییر خاصی در آن صورت نگرفته است؛ خب فساد از همین‌جا‌ها به وجود می‌آید.

امام‌جمعه شیراز مبارزه با فساد را وظیفه همه دستگاه‌ها ازجمله دستگاه قضا دانست و گفت: کار زمین‌مانده بسیار داریم که با تقسیم‌کار باید به سراغ آن رفت.

دژکام در پایان این بخش از سخنان خود متذکر شد: دشمن می‌خواهد ما را مأیوس کند، اما به فضل خداوند ما او را مأیوس خواهیم کرد.

امام‌جمعه شیراز در خطبه نخست نیز با اشاره به تأثیر محبت در جامعه ایجاد صمیمیت میان مردم اظهار داشت: کسی که برای حل مشکل مؤمنی قدم برمی‌دارد، خدا بهشت را برایش حلال می‌کند.

او افزود: کسی که در اداره‌ای کار می‌کند به قول خودش می‌گوید برای شندر غاز کار می‌کند، درحالی‌که نمی‌داند اگر دل یک مؤمن را خوش کند، بهشت را جایزه گیرد.

دژکام بیان کرد: محبت خرج ندارد، سعی کنیم با مردم با زبان خوش‌رفتار کرده و تحویلشان بگیریم چراکه پیامبر گرامی اسلام (ص) فرمودند هر کس مؤمنی را شاد کند مرا شاد کرده و هر کس مرا شاد کند خدا را شاد کرده است.

امام‌جمعه شیراز ادامه داد: ما باید در جامعه عطر رحمت پراکنده کنیم، اما متأسفانه با برخی رفتار‌های ناصواب، نمی‌گذاریم لذت زندگی را دیگری بفهمد درحالی‌که گاهی با یک تبسم یا یک دست دادن صمیمانه و روی خوش، می‌توان طرف مقابل را خوشحال کرد.

او، خطاب به نمازگزاران گفت: این کار‌های خوب و صمیمانه را به بهانه کار‌هایی که نمی‌توانید، از دست ندهید.
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار