با همکاری بسیج سازندگی؛

کارگاه ساده خانگی پودر کردن ادویه جات به کارگاه نیمه صنعتی تبدیل شد

کارآفرین خوزستانی گفت: با همکاری بسیج سازندگی استان توانستم کارگاه پودرکن ادویه جات و گیاهان دارویی را راه اندازی کرده و اشتغالزایی کنم.

یاسین مینایی یکی از کارآفرین‌های خوزستانی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: پدرم عطار است و از کودکی با گیاهان دارویی و انواع ادویه جات و سایر محصولاتی که در فروشگاه‌های عطاری عرضه می‌شود، آشنایی داشتم.

او دغدغه خود را تحویل محصول خالص و باکیفیت به مشتری عنوان کرد و ادامه داد: تفاوت قیمت‌ها و کیفیت ادویه‌ها در بیش‌تر موارد به خلوص یا ناخالصی آن‌ها ارتباط دارد.

مینایی اظهار داشت: برخی کارخانه‌های بسته بندی ادویه ها، برای کسب سود بیش‌تر اقدام به افزودن ترکیبات ارزان‌تر به ادویه‌های گران قیمت از جمله؛ فلفل سیاه، خردل یا زعفران می‌نمایند و ترکیباتی نظیر؛ پودر سبزی‌های خشک و گلرنگ به آن‌ها اضافه می‌کنند.

این کارآفرین خوزستانی تصریح کرد: با خرید یک دستگاه آسیاب سنتی کار پودر کردن ادویه‌ها را آغاز و محصولات مختلف از جمله؛ گلپر و ... را روانه بازار مصرف کردم.

او بیان داشت: به منظور گسترش کار، به واسطه کمک و حمایت‌های بسیج سازندگی، کارگاه ساده خانگی را به یک کارگاه نیمه صنعتی ارتقا دادم.

یاسین مینایی اظهار کرد: درحال حاضر بیش از ۳ قلم ادویه را آسیاب کرده و به صورت بسته بندی و فله‌ای به بازار عرضه می‌کنیم و موفق شده ام برای تعداد زیادی از افراد جامعه، اشتغالزایی کنم.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار