مخالفت شماری از نمایندگان جمهوریخواه با استیضاح ترامپ

شماری از نمایندگان جمهوریخواه مخالفت خود را با تصمیم کمیته قضایی مجلس نمایندگان آمریکا درباره استیضاح ترامپ اعلام کردند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی رویترز، در پی تصمیم کمیته قضایی مجلس نمایندگان آمریکا در توصیه به شروع روند استیضاح دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا شماری از نمایندگان جمهوریخواه مخالفت خود را با این تصمیم اعلام کردند.

بر این اساس، لوی گومرت، نماینده جمهوریخواه ایالت تگزاس در سخنانی گفت: امروز واقعا روزی ناراحت کننده است. نمایش بزرگی بود، اما راه به جایی نمی‌برد. ما درباره مفاد و اتهامات مربوط به سوء استفاده از قدرت رأی دادیم. در وزارت دادگستری سوء استفاده از قدرت صورت گرفت! در اف. بی. آی (پلیس فدرال آمریکا) سوء استفاده از قدرت صورت گرفت! در قانون رصد اطلاعات خارجی آمریکا (FISA) سوء استفاده از قدرت صورت گرفت! در جامعه اطلاعاتی ما سوء استفاده از قدرت صورت گرفت! حتی در وزارت دفاع هم سوء استفاده از قدرت صورت گرفت! و وزارت دفاع هم پول می‌داد تا از رئیس جمهور حمایت کند. پس همه نوع سوء استفاده از قدرت بود، اما شاید هیچ کدام مهمتر از سوء استفاده اکثریتِ مجلس نمایندگان آمریکا نبودند!

وی تصریح کرد: این اقدام مشمئز کننده است و زمینه را فراهم می‌کند که در آینده هر رئیس جمهوری از هر حزبی شاهد آن باشد که سه سال از ریاست جمهوری اش - مثل همین رئیس جمهور ترامپ- سه سالِ جهنمی باشد. بسیار جای تأسف دارد. امروز روز ناراحت کننده‌ای برای کشور است. این اقدام (استیضاح) در سنا راه به جایی نمی‌برد، اما امیدوارم و دعا می‌کنم که سنای آمریکا فقط این حرکت (استیضاح) را رد نکند بلکه آمریکا باید از شاهدان بشنود. ما در این مجلس (نمایندگان) از شاهدان چیزی نشنیدیم.

این نماینده آمریکایی افزود: این جلسات محاکمه‌های نمایشی بودند و نفرت برانگیز است که کشور را در چنین وضعیتی قرار دهیم. ما گزارشی دریافت کردیم، اما اصلا بررسی نشد که چه کسی این گزارش را تهیه کرد. امروز روز ناراحت کننده‌ای است.

در ادامه تعداد دیگری از نمایندگان جمهوریخواه مخالفت خود با استیضاح ترامپ را اعلام کردند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار