سخنگوی نیروهای حفتر: ترکیه به لیبی تجهیزات نظامی فرستاده است

سخنگوی گروه موسوم به «ارتش ملی لیبی»، ترکیه را به ارسال تجهیزات نظامی به لیبی متهم کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی العربیه، احمد المسماری، سخنگوی گروه موسوم به «ارتش ملی لیبی» به فرماندهی خلیفه حفتر، ترکیه را به فرستادن تجهیزات و خودرو‌های نظامی به لیبی متهم کرد.

او اعلام کرد نیرو‌های ارتش ملی لیبی، انبار نگهداری پهپاد‌های ساخت ترکیه از نوع تی بی ۲ را در دانشکده هوایی در مصراته، هدف قرار دادند.

این سخنگو افزود: ترکیه از بنادر و فرودگاه مصراته برای انتقال تجهیزات نظامی به نفع شبه‌نظامیان مسلح استفاده می‌کند. گزارش‌های اطلاعاتی درباره بارگیری محموله‌های جدید تجهیزات نظامی از ترکیه در کشتی‌های نظامی و غیرنظامی این کشور دریافت کردیم.

المسماری اضافه کرد: خلیفه حفتر فرمانده ارتش ملی دستور داده است محموله‌های نظامی ترکیه در فرودگاه و بنادر مصراته هدف قرار نگیرد تا جان مردم حفظ شود. ارتش بر ایجاد منطقه پرواز ممنوع بر فراز منطقه نظامی در جنوب غربی لیبی تأکید دارد به ویژه آنکه عملیات نظامی گسترش یافته است.

شبه‌نظامیان تحت فرماندهی «خلیفه حفتر» از چند ماه پیش حملات خود به طرابلس، پایتخت لیبی، را با هدف سیطره بر این شهر آغاز کرده‌اند. خلیفه حفتر در چتر حمایتی مالی و تسلیحاتی امارات و عربستان قرار دارد. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار