آغاز طرح ملی امداد و نجات زمستانه هلال احمر در یزد

سرپرست معاونت امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان یزد گفت: ۱۳ پایگاه ثابت و موقت جمعیت هلال احمر در محور‌های استان مستقر شده اند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ،سید مهدی حسینی سرپرست معاونت امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان یزد گفت: طرح امداد و نجات زمستانه هر ساله به صورت سراسری با مشارکت پلیس راهور، اورژانس، راهداری و مدیریت بحران برگزار می‌شود.

او افزود: این طرح با هدف ایجاد هماهنگی بیشتر و ارتقاء توان عملیاتی دستگاه‌های خدمت رسان و مسئول در محور‌های مواصلاتی و کوهستانی استان یزد اجرا می‌شود.

حسینی سرعت بخشی در امداد رسانی به سوانح ترافیکی و غیر ترافیکی، ارتقای ضریب پاسخگویی جمعیت هلال احمر به حوادث و سوانح غیر مترقبه در شرایط جوی ناپایدار بحرانی در فصل زمستان، ارتقاء آرامش روانی هموطنان و مسافران زمستانی و افزایش ضریب ایمنی جاده‌ها با حضور محسوس نیرو‌های عملیاتی هلال احمر در محور‌های مواصلاتی در فصل زمستان را از دیگر اهداف اجرا و برگزاری طرح ملی امداد زمستانه جمعیت هلال احمر دانست.

او گفت: امسال نیز ۱۳ پایگاه امداد و نجات ثابت و موقت جمعیت هلال احمر در جاده‌های استان مستقر شده‌اند و تمامی پایگاه‌ها آمادگی کامل برای ارائه خدمات امدادی و اسکان اضطراری در راه ماندگان را در محور‌های مواصلاتی دارند.

سرپرست معاونت امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان یزد با بیان اینکه این طرح از ۲۰ آذرماه آغاز شده است، افزود: ۱۱ دستگاه آمبولانس و ۸ خودروی تخصصی نجات، تکمیل‌کننده خدمت‌رسانی در طرح امداد و نجات زمستانه هلال احمر استان یزد خواهد بود.

او با اعلام اینکه در طرح زمستانی هلال احمر از ظرفیت تیم‌های واکنش سریع نیز استفاده خواهد شد، گفت: علاوه بر امداد رسانی به خودرو‌ها و آسیب دیدگان، در قالب این طرح خدمات دیگری از جمله توزیع بسته غذایی، اسکان اضطراری نیز برای مسافران در نظر گرفته می‌شود.

حسینی گفت: هموطنان و مسافرانی که قصد تردد در محور‌های مواصلاتی و مناطق کوهستانی استان را دارند، ضمن رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی و همراه داشتن تجهیزات زمستانی، در صورت مواجهه با حوادث جاده‌ای که نیاز به امدادرسانی وجود دارد، بلافاصله با شماره تلفن ۱۱۲ (ندای امداد و نجات جمعیت هلال احمر) تماس حاصل فرمایند.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار