آمادگی کامل راهداری استان لرستان در طرح زمستانی

راهداری با همه توان و هماهنگ با پلیس و سایر دستگاه‌های خدمت رسان و امدادی در طرح زمستانی حضور دارد.

عباس شرفی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان، گفت: امسال ۳۷۱ نفر نیروی عملیاتی و پشتیبانی راهداری با ۲۵۰ دستگاه ماشین آلات در قالب ۳۰ اکیپ در محور‌ها و ۳۲ راهدارخانه استان و با بهره گیری از سامانه‌های هوشمند جاده‌ای در طرح زمستانی آماده خدمت رسانی به هموطنان هستند.

او با اشاره به خسارات هنگفت سیل به راه‌های لرستان افزود: از ابتدای سال که سیل سهمگین استان را در برگرفت که خسارات بسیاری به ویژه در محور‌های خرم آباد- پلدختر و شهرستان‌های چگنی، الیگودرز و دلفان به جای گذاشت و باعث خسارت به ۶۰۰ کیلومتر راه، تخریب ۲۲۰ دستگاه ابنیه فنی و انسداد راه ۸۷۰ روستا شد، راهداری و سایر دستگاه‌ها به صورت شبانه روزی وارد عمل شدند و توانستیم نابسامانی‌ها را به سامان برسانیم.

شرفی با بیان اینکه امروز از حالت بحران خارج شده ایم، اظهار کرد: علاوه بر ساماندهی محور‌ها و برقراری تردد در آنها، با توجه به اینکه از نظر ایمنی نیز خسارات قابل توجهی وارد گردیده بود ایمن‌سازی نیز انجام شد.

او خاطرنشان کرد: با آمادگی کامل در طرح زمستانی حضور داشته و این توان را داریم که در کنار سایر دستگاه‌های خدمت رسان و امداد و نجات از انسداد مجدد راه‌ها جلوگیری کنیم امیدواریم که بتوانیم خدمات شایسته‌ای به هموطنان و به خصوص هم استانی‌های عزیز ارائه نمائیم.

سردار محمد مهدیان نسب فرمانده انتظامی لرستان در گفتگو با  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان، گفت: راهداری در دو سال گذشته بیش از ۱۸۰نقطه پرتصادف استان را اصلاح نمود که جای قدردانی دارد، اما متاسفانه سیل بحران جدی برای راه‌ها ایجاد کرد به طوری که ۵۰ درصد جاده‌ها ۱۰۰ درصد خسارت دید.

او با بیان‌اینکه همه دستگاه‌ها در سیل مردانه و با کمترین امکانات وارد شدند، افزود: کمک‌های بی نظیری پس از سیل در استان صورت گرفت و توفیقات امروز حاصل همدلی و هماهنگی همه دستگاه‌ها به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی و در سایه وجود رهبری است.

مهدیان نسب با اشاره به هزینه‌های بسیار بالای مورد نیاز برای بازسازی جاده‌ها و جبران خسارت وارده به ویژه در محور خرم آباد- پلدختر گفت: با تلاش راهداری بخشی از محور پلدختر بازسازی و تردد در آن برقرار شده است، اما شرایط خاص لرستان و کوهستانی بودن محور‌های مواصلاتی آن با هیچ استانی قابل مقایسه نیست و نیازمند بودجه‌های کلان ملی است.

او با تاکید بر ضرورت ارتقاء سامانه‌های هوشمند جاده‌ای و فرهنگ سازی رانندگی ایمن گفت: در ۸ ماهه امسال درمجموع تصادفات استان ۱۲ درصد کاهش داشته ایم، اما در بخش تصادفات فوتی ۱۴ درصد افزایش مشاهده می‌شود که نشاندهنده بالا بودن سرعت در جاده‌های استان است البته یکی از دلایل این افزایش وجود خودرو‌های قاچاق بر یا به اصطلاح شوتی است است.

عملیات رزمایش زمستانی همه ساله از آذر ماه آغاز و تا ۱۵ فروردین ماه ادامه دارد.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.