مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان کرمانشاه؛

باید نسبت به بهره‌گیری درست و بهینه از منابع آبی برنامه‌ریزی‌ داشته باشیم

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان کرمانشاه گفت : وضعیت بارندگی‌ها بیانگر آن است که باید نسبت به بهره‌گیری درست و بهینه از منابع آبی موجود برنامه‌ریزی‌های منطقی داشته باشیم تا دچار کم یا بی‌آبی نشویم.

به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،بهرام درویشی مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان کرمانشاه با اشاره به بارندگی‌های سال آبی امسال، گفت : امسال وضعیت بارندگی‌ها تا به‌امروز مناسب نبوده است.

او گفت : در استان کرمانشاه کاهش بارش ۵۰ درصدی باران را نسبت به مدت مشابه سال گذشته و کاهش ۳۰ درصدی را نسبت به بلندمدت داریم.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان کرمانشاه، حجم کنونی آب‌های ذخیره شده در مخازن سد‌های استان را ۸۵۰ میلیون مترمکعب آب عنوان کرد و با اظهار نگرانی، گفت: زمان مناسب برای بارندگی را داریم از دست می‌دهیم، در ضمن استقرار و پراکندگی مناسب بارندگی را نیز نداریم.

او گفت: امسال با این رویه بارندگی‌های مناسب و کافی را در اختیار نداریم، اگر احیانا در ادامه سال آبی بارندگی را به صورت سیلاب و رواناب داشته باشیم خیلی تغذیه و تزریق مناسبی نداریم، بیشتر خسارت‌های آن به‌جا می‌ماند.

درویشی گفت: وضعیت بارندگی‌ها بیانگر آن است که باید نسبت به بهره‌گیری درست و بهینه از منابع آبی موجود برنامه‌ریزی‌های منطقی داشته باشیم تا دچار کم یا بی‌آبی نشویم.

او از کشاورزان خواست، از کشت‌های پرآب و خارج از الگوی کشت مثل برنج پرهیز کنند، زیر امسال بارندگی کافی را نداشته‌ایم .

 

 

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار