وجود ۱.۶ میلیون شاکی در پرونده خدمات ارزش افزوده در سطح کشور

مدیرکل نظارت بر سرویس‌های ارتباطی و فناوری اطلاعات سازمان تنظیم مقررات رادیویی کشور از وجود ۱.۶ میلیون شاکی در پرونده خدمات ارزش افزوده در سطح کشور خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، امامی مدیرکل نظارت بر سرویس‌های ارتباطی و فناوری اطلاعات سازمان تنظیم مقررات رادیویی کشور با اشاره به مشکلات سرویس‌های ارزش افزوده برخی اپراتورها، گفت: در بحث پرونده خدمات ارزش افزوده، برخی شرکت‌ها از بستر ارتباطی اپراتور‌ها استفاده کرده و برای ارائه این خدمات برخی افراد را بدون اطلاع عضو کرده و از این محل درآمد کسب می‌کردند که این موضوع به قوه قضاییه اطلاع داده شد و درحال حاضر این پرونده یک میلیون و ۶۰۰ هزار شاکی در کشور دارد.

او گفت : پرونده این موضوع در حال حاضر در دستگاه قضایی باز است و در حال رسیدگی است.

امامی با اشاره به تلاش حداکثری سازمان تنظیم مقررات رادیویی برای بهبود کیفیت ارتباطات در سطح کشور، گفت: قبول داریم در برخی مناطق، اپراتور‌ها باید اقدامات بیشتری انجام دهند، اما در مجموع گزارش‌های رسیده حاکی از بهبود وضعیت ارتباطات در کشور دارد.

او با بیان اینکه پوشش رادیویی ۱۰۰ درصدی کار بسیار سخت و هزینه‌بری است، گفت: به دلیل پاره‌ای مشکلات انجام این کار عملا غیرممکن است، اما می‌توان با انجام برخی اقدامات از جمله استفاده اپراتور‌ها از امکانات یکدیگر پوشش را به حداکثر ممکن رساند.

او در خصوص انتقاد نسبت به عملکرد برخی اپراتور‌ها در پوشش دهی برخی مناطق، گفت: اپراتور‌ها تعهداتی دارند که کاملا مشخص است و این تعهدات را انجام می‌دهند، اما عمده مشکل ما معمولا به بخشی از کار برمی‌گردد که در تعهد اپراتور‌ها نیست.

او با اشاره به وجود ۱۰۰ هزار کیلومتر جاده بین شهری در کشور، گفت: پوشش ۸۰ درصدی این محور‌ها در تعهد اپراتورهاست و ۲۰ درصد مابقی باید از محل USO (خدمات عمومی اجباری) و یا از محل اعتبارات دولتی پوشش داده شود.

امامی گفت: عمده مشکلات پوشش دهی محور‌ها مربوط به همین ۲۰ درصد است که در حیطه تعهدات اپراتور‌ها قرار ندارد، اما به هرحال هماهنگی کرده و تلاش داریم خارج از حیطه تعهدات نیز، اپراتور‌ها با هماهنگی دستگاه‌های دولتی ورود کنند.

این مسئول با بیان اینکه در دو سه سال اخیر اقدامات بسیاری در حوزه بهبود پوشش ارتباطی در استان‌های کرمانشاه و آذربایجان شرقی صورت گرفته، گفت: هر ساله برای پوشش دهی هزار کیلومتر راه اعتبار داریم که در دو سه سال اخیر این دو استان در اولویت انجام کار بودند.

او افزود: در حال حاضر مشکلات ارتباطی که در استان وجود دارد باید با تشکیل کارگروهی احصا شود و این قول را می‌دهیم که ظرف ۴۵ روز آینده این مشکلات تعیین تکلیف شده و گزارش آن را به مدیران استان ارائه کنیم.

این مسئول در خصوص گلایه استاندار کرمانشاه مبنی بر عدم ورود اپراتور‌ها به حوزه خدمات اجتماعی، فرهنگی و ورزشی در استان گفت: در حال حاضر ۲۸.۱ درصد درآمد اپراتور‌ها مستقیم به خزانه دولت واریز می‌شود و علاوه بر آن سه درصد درآمد آن‌ها باید صرف USO شود و این بدین معنی است که حدود ۳۰ درصد درآمد اپراتور‌ها مستقیم وارد خزانه دولت می‌شود و این درحالی است که دولت هیچ بودجه‌ای در اختیار آن‌ها قرار نمی‌دهد.

او در پاسخ به انتقاد استاندار کرمانشاه از عدم شفافیت فعالیت اپراتور‌ها در استان گفت: به نمایندگی از سازمان تنظیم مقررات رادیویی کشور اعلام می‌کنم که استان هر اطلاعاتی از میزان درآمد، برنامه‌های آینده و وضعیت خدمات دهی هر اپراتوری که در استان بخواهد، شفاف آن را به مسئولین استان گزارش می‌کنیم.

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار