ایستگاه مترو مولوی هفته آینده افتتاح می شود

مدیر عامل مترو تهران از افتتاح ایستگاه مترو مولوی در هفته آینده خبر داد و گفت: با افتتاح این ایستگاه بار ترافیکی محله مولوی کاهش می‌یابد.

ایستگاه مترو مولوی هفته آینده افتتاح می شودبه گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، علی امام مدیر عامل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه (مترو) از افتتاح ایستگاه مولوی در هفته آتی خبر داد و گفت: این ایستگاه در خط ۷ مترو تهران قرار دارد که از نظر کاهش بار ترافیکی در منطقه شلوغی همانند منطقه ۱۲ و بازار اثرگذاری چشم گیری خواهد داشت.

او ادامه داد: ایستگاه متروی مولوی در مجموع دارای ۲ ورودی است که در روز افتتاح ورودی جنوبی آن با پله برقی به بهره برداری می‌رسد.

مدیرعامل شرکت مترو تاکید کرد: یک ماه پس از این افتتاح، ورودی شمالی این ایستگاه نیز همراه با آسانسور‌های ورودی شمالی و جنوبی به بهره برداری می‌رسد.

امام با اشاره به این که ایستگاه مولوی ۱۱ هزار مترمربع زیربنا دارد، خاطرنشان کرد: طول سکو در این ایستگاه ۱۶۰ متر است و تمامی موارد ایمنی برای بهره برداری در آن رعایت شده است.

مدیرعامل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه (مترو) با اشاره به یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های ایستگاه مولوی از نظر ایمنی عنوان کرد: در این ایستگاه «مسیر سبز» تعبیه شده است تا در صورت وقوع بحران‌های احتمالی در تونل، مسافر‌ها امکان دسترسی به سطح زمین از طریق پله‌های اضطراری را داشته باشند.

گفتنی است خط ۷ مترو تهران با ۲۲ ایستگاه، ۲۷ کیلومتر طول دارد و ایستگاه مولوی یازدهمین ایستگاهی است که در این خط افتتاح می‌شود.

این خط از ورزشگاه تختی آغاز شده و با عبور از شرق به غرب پایتخت از شریان‌های اصلی شهر عبور کرده و به میدان کتاب در سعادت آباد ختم می‌شود.

تاکنون ایستگاه‌های میدان صنعت، شهید نواب صفوی، تربیت مدرس، رودکی، کمیل، بریانک، هلال احمر، مهدیه، میدان محمدیه و بسیج از این خط به افتتاح رسیده است.

انتهای پیام/

برچسب ها: مترو ، ایستگاه مولوی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۴۷ ۲۴ آذر ۱۳۹۸
اين مترو هم بدرد مستضعفين و بافت فرسوده ايا نخورد
آخرین اخبار