ثبات قیمت شیرینی شب یلدا در مازندران

رئیس بازرسی اتاق اصناف مازندران گفت: قیمت هر کیلوگرم شیرینی به طور میانگین ۲۰ تا ۳۰ هزار تومان است و برای شب یلدا قیمت‌ها تغییر نمی‌کند.

سید ابراهیم حسینی رئیس بازرسی اتاق اصناف مازندران در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، با بیان اینکه قیمت شیرینی از شب عید پارسال تاکنون هیچ تغییری نکرده است، گفت: قیمت هر کیلوگرم شیرینی به طور میانگین ۲۰ تا ۳۰ هزار تومان است و برای شب یلدا قیمت‌ها تغییر نمی‌کند.

او با بیان اینکه ۱۰۰ واحد قنادی در شهرستان ساری فعال هستند، افزود: هزار واحد قنادی در سراسر مازندران در حال فعالیت هستند.

رئیس بازرسی اتاق اصناف مازندران گفت: اتحادیه قنادان بر قیمت شیرینی‌های سنتی هم نظارت ویژه دارد.

حسینی افزود: قیمت شکلات ۱۰۰ درصد افزایش پیدا کرده است.

رئیس بازرسی اتاق اصناف مازندران گفت: علت افزایش قیمت شکلات ورود آن از کارخانه به فروشگاه‌ها و قنادی‌ها است و قیمت آن را را کارخانه‌ها تعیین می‌کنند.

او با بیان اینکه ۸۰۰ تولید کننده شیرینی در مازندران فعال هستند، گفت افزود: ۱۰ هزار نیروی کار هم در این زمینه امرار معاش می‌کنند.

حسینی افزود: شکر مصرفی ماهانه از سوی صنعت معدن و تجارت مازندران و ساری تامین می‌شود و به همین دلیل قیمت شیرینی افزایش نیافته است.

رئیس بازرسی اتاق اصناف مازندران با بیان اینکه فروشگاه‌های اینترنتی عرضه کیک و شیرینی بدون مجوز در استان مورد تایید اتحادیه نیست، گفت: این فروشگاه برای عرضه کیک و شیرینی باید مجوز‌های لازم از سازمان غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی، استاندارد و اصناف استان داشته باشند.

او افزود: شهروندان در هنگام خرید از این فروشگاه‌های اینترنتی ابتدا باید کد شناسه و پروانه بهره برداری این کیک و شیرینی‌ها را دریافت کنند و پس از اطمینان یافتن از سالم بودن این شیرینی‌ها نسبت به خرید اقدام کنند.

حسینی گفت: اتحادیه در زمینه ورود واحد‌های صنفی به فضای مجازی و فناوری‌های به روز تاکید ویژه‌ای داشته و خواسته شده واحد‌های صنفی به طور مستقیم از فناوری‌های روز استفاده کنند.

او افزود: شهروندان در خصوص گران فروشی و کم فروشی با شماره تلفن ۳۳۲۹۲۳۷۷ و یا با شماره ۱۲۴ تماس بگیرند تا در اسرع وقت، پیگیری‌های لازم انجام شود.

انتهای پیام/ م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار