سهمیه بندی، مصرف بنزین را ۲۲ درصد کاهش داد

مدیرعامل شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه بوشهر گفت: مصرف بنزین از اول تا بیستم آذر نسبت به اول تا بیستم آبان (پیش از سهمیه بندی بنزین)، ۲۲ درصد کاهش یافته است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، مسعود نیک‌تاج در نشست مدیران دستگاه‌های اجرایی استان بوشهر بیان کرد: از بیستم آبان تا بیستم آذر به طور میانگین روزانه هزار و ۸۵۰ لیتر بنزین در این استان به مصرف رسیده‌است.

او ادامه داد: همچنین در مدت یادشده روزانه ۲۰۰ هزار مترمکعب گاز سی ان جی مصرف شده‌است و هنوز ظرفیت وجود دارد که مردم سوخت خودروی خود را به سی ان جی تبدیل کنند.

مدیرعامل شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه بوشهر افزود: در مرحله نخست وانت‌های نیسان پرمصرف کشور که روزانه هشت میلیون لیتر بنزین مصرف می‌کنند در اولویت تبدیل به سی ان جی سوز با استفاده از تسهیلات دولتی هستند.

نیک‌تاج گفت: وانت‌های نوع دوم، خودر‌وهای عمومی و درون شهری در اولویت‌های بعدی برای سی ان جی سوز شدن قرار دارند.

او افزود: با این تبدیل‌ها مصرف گاز سی ان جی در استان بوشهر افزایش چشمگیری پیدا خواهد کرد که با توجه به اینکه ۳۵ جایگاه در این استان فعال است زیرساخت‌ها برای تامین گاز آن‌ها فراهم شده است.

مدیرعامل شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه بوشهر درباره گاز مایع (ال پی جی) هم گفت: سهمیه مصوب بوشهر در دی،  چهار هزار و ۶۲۶ تن بود که به چهار هزار و ۸۰۰ تن افزایش یافت که این میزان ۳۰۰ تن بیش از مصرف سال گذشته است.

نیک تاج ادامه داد: در استان پنج شرکت توزیع گاز ال پی جی فعال است که دو شرکت مدیریتش کشوری و بقیه مدیریت آن‌ها استانی است.

او، درباره سهمیه نفت سفید زمستان هم بیان کرد: ۹۹ درصد مناطق استان بوشهر گاز کشی شده اما برخی از افراد ساکن این مناطق مشکل تامین نفت سفید دارند که با پیگیری استاندار این مهم در حال حل شدن است.

مدیرعامل شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه بوشهر گفت: روند توزیع نفت امسال الکترونیکی است و بر اساس ثبت نام در سامانه، آن‌هایی که مشمول سهمیه می‌شوند سهمیه آن‌ها یکباره روی کارت‌های آن‌ها شارژ شود.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.