اصرار برخی از نیازمندنماها به تکدی گری

برخی متکدیان حتی با وجود داشتن خانه به تکدی گری ادامه می دهند.

‍ ‍ به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، به دنبال شکایت‌های مردمی از حضور متکدیان در سطح شهر و با دستور شهردار اراک ساماندهی متکدیان در آذر ماه آغاز شد.

عسگری معاون خدمات شهری شهرداری اراک گفت: متکدیانی که بار اول شناسایی شده با قید تعهد آزاد می‌شوند. در این مرحله از ساماندهی ۸۰ درصد از متکدیان جمع آوری شده دیگر به این حرفه ادامه نمی‌دهند، ولی ۲۰ درصد به صورت حرفه‌ای تکدی گری می‌کنند به صورتی که برخی از آن‌ها از سوی نهاد‌های حمایتی تامین شده اند و یا وام و خانه گرفته اند، ولی همچنان به این کار اصرار دارند و به نوعی منبع درآمد خوبی برای خود به دست آورده اند.

عسگری ضمن اشاره به نقش مردم در حذف پدیده تکدی گر‌ی، از همشهریان درخواست کرد با عدم کمک به متکدیان که خود را نیازمند معرفی می‌کنند، نهاد‌های مربوطه را در حذف پدیده تکدی گری یاری رسانند.

او افزود: مجموعه شهرداری اراک با همکاری نیروی انتطامی، پلیس امنیت اخلاقی، اداره‌های بهزیستی، کمیته امداد و خانه سازمان‌های مردم نهاد، اقدام به جمع آوری متکدیان نموده که این متکدیان به نهاد‌های مرتبط تحویل داده شده اند.

عسگری همچنین از ادامه طرح ساماندهی متکدیان در ساعات مختلف شبانه روز و طی روز‌های آینده خبر داد و گفت: ساماندهی متکدیان تنها وظیفه شهرداری نیست و سایر ارگان‌ها نیز باید در این مساله اهتمام بیشتری ورزند.

قانونگذار در ماده 712 قانون مجازات اسلامى درباره تکدی‌گری به وضوح اعلام می‌کند: « هر شخصى که تکدی یا کلاشی را پیشه خود قرار داده باشد و از این راه امرار معاش کند، به حبس از یک تا سه ماه محکوم خواهد شد و چنانچه با وجود توان مالى مرتکب عمل فوق شود، علاوه بر مجازات مذکور همه اموالى که از طریق تکدی‌گری به دست آورده است، مصادره خواهد شد.

انتهای پیام / م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.