وزیر میراث فرهنگی در جمع خبرنگاران مطرح کرد؛

ثبت جهانی چندین پرونده مشترک ناملموس در سال ۹۹

علی‌اصغر مونسان ضمن تبریک ثبت جهانی ساختن و نواختن دوتار ایرانی از ثبت پرونده‌های انفرادی و مشترک بیشتری در سال ۹۹ خبر داد.

ثبت جهانی چندین پرونده مشترک ناملموس در سال ۹۹به گزارش حوزه میراث و گردشگری  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، علی‌اصغر مونسان وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در حاشیه برگزاری مراسم افتتاحیه هفته پژوهش و در جمع خبرنگاران، ثبت جهانی ساختن و نواختن دوتار ایرانی را تبریک گفت و افزود:در سال ۹۹ چند پرونده مشترک را به ثبت جهانی می‌رسانیم.

او گفت: ما می‌توانیم پرونده‌های مشترک را خارج از سهمیه به ثبت جهانی برسانیم. بهتر است مردم بدانند که ثبت جهانی پرونده‌های مشترک به ما کمک می‌کند تا از اقدام کشورهای دیگر برای ثبت انفرادی نمادهای فرهنگی‌ جلوگیری کنیم، زیرا وسعت ایران فرهنگی بسیار گسترده است و نشانه‌هایی از نمادهای فرهنگی ما در کشورهای دیگر نیز دیده می‌شود.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی از تلاش حداکثری همکارانش در ثبت جهانی میراث ملموس و ناملموس کشور خبر داد و گفت: قبلا توجه کمتری به ثبت میراث ناملموس داشتیم و مردم نیز اهمیت بیشتری به ثبت میراث ملموس و بناهای تاریخی می‌کردند اما امروز بیش از پیش به ثبت میراث ناملموس توجه می‌کنیم و امیدواریم که در سال ۹۹ ثبت‌های انفرادی و مشترک بیشتری داشته باشیم.

مونسان در پاسخ به درخواست رئیس پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری برای اختصاص اعتبار مناسب به این پژوهشگاه، گفت: اگرچه اعتباری که به وزارتخانه داده شده، زیاد نیست، اما امسال رشد خوبی داشته است، ما نیز تلاش می‌کنیم به تناسب اعتباری که به وزارتخانه داده شده، به پژوهشگاه توجه کنیم و اعتبار مناسبی را به آن بدهیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار