هدف از طراحی سورنا ۴ کمک به فعالیت‌های انسانی است

مدیر اجرایی طراحی ربات سورنا ۴ گفت: حامی مالی این ربات معاونت فناوری ریاست جمهوری است و هدف از طراحی این ربات کمک به فعالیت‌های انسانی است.

به گزارش خبرنگار حوزه فناوری گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، عقیل یوسفی کما عضو هئیت علمی دانشکده مکانیک و مدیر اجرایی ساخت ربات سورنا ۴ در مراسم رونمایی از طرح کلان ملی فناوری نسل چهارم ربات انسان نمای ملی درباره تاریخچه این ربات گفت: طرح سورنا در سال ۸۶ استارت زده شد و نسل اول سورنا سال بعد انجام شد، نسل دوم در سال ۸۹ که در سطح بین المللی پوشش داده شد و نسل سوم در سال ۹۴ به عنوان ربات ایرانی رونمایی شد.

یوسفی کما تصریح کرد: ربات‌های انسان نما در وهله اول نماد فناوری هستند و کشور‌های محدودی این فناوری را دارند. این ربات‌ها می‌توانند در محیط شهری و خانگی، توانبخشی، اندام مصنوعی و در بخش‌هایی که خطر جانی دارد، مورد استفاده قرار بگیرند.

او با بیان اینکه دانش رباتیک نماد فناوری‌های نوین در عرصه‌های صلح امیز و بشردوستانه است، تاکید کرد: امیدواریم سورنا ۴ هم در این عرصه فعال شود. حامی مالی این ربات معاونت فناوری ریاست جمهوری است و هدف از طراحی این ربات کمک به فعالیت‌های انسانی است.


بیشتر بخوانید: ربات انسان نما در آستانه خانه سازی در سیاره مریخ


مدیر اجرایی سورنا ۴ در پایان درخصوص قابلیت‌های این ربات بیان کرد: سورنا ۴ نسبت به نسل خود برتری‌های بیشتری از نظر درجات آزادی و سرعت عمل دارد. طراحی آن کاملا داخلی و بومی است و قابلیت تعامل بیشتری با انسان دارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار