صادرات و واردات ۵۵ میلیارد دلار کالا

معاون توسعه بازار‌های صادراتی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: از ابتدای امسال، افزون بر ۵۵ میلیارد دلار صادرات و واردات انجام شده است.

صادرات و واردات ۵۵ میلیارد دلار کالابه گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، مسعود کمالی اردکانی امروز شنبه ۲۳ آذر ۹۸ در آیین تجلیل از صادرکنندگان چهارمحال و بختیاری در شهرکرد افزود: طی هشت ماهه نخست امسال، بالغ بر ۵۵ میلیارد دلار صادرات و واردات صورت گرفت که نسبت به مدت مشابه پارسال ۱۶ درصد ارزش ریالی صادرات را نشان می‌دهد.

او با تأکید بر اینکه صادرات همواره در نظام اقتصادی و تجاری کشور‌ها نقش بسزایی دارد، گفت: با توجه به محدودیت صادرات نفت در شرایط فعلی باید به سمت صادرات غیرنفتی رفت.

معاون توسعه بازار‌های صادراتی وزارت صنعت، معدن و تجارت اضافه کرد: توسعه بازار‌های صادراتی یک امر بسیار گسترده است که در اولین گام باید زیرساخت‌های لازم برای صادرات از جمله استاندارد‌های بانکی، حمل و نقل، گمرک مجهز و مراودات دولت‌ها را ایجاد کرد.

کمالی، اعطای مشوق‌های صادراتی، اعزام رایزنان صادراتی و شرکت در نمایشگاه‌های بین‌المللی را از فعالیت‌های ترویجی دفتر توسعه صادرات صنعتی و معدنی برای رونق صادرات بیان کرد.

او با اشاره به اینکه پتانسیل رشد صادرات در بازار‌های جهانی وجود دارد، ادامه داد: بازار‌های صادراتی محدود به چند کشور است که حدود ۷۵ درصد صادرات ما به این کشور‌ها است.

مدیرکل دفتر توسعه صادرات محصولات صنعتی و معدنی وزارت صمت گفت: برنامه ما تا سال ۱۴۰۰ افزایش صادرات از ۲ به ۴ درصد به ۱۵ کشور همسایه ایران است و حجم تقاضای صادراتی در این کشور‌ها یک‌هزار و ۲۰۰ میلیارد دلار است که در حال حاضر پتانسیل یک‌هزار میلیارد دلار صادرات را داریم.

انتهای پیام/ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.