ترکیه: با تحریم‌های آمریکا علیه ایران مخالفیم

وزیر خارجه ترکیه گفت تحریم‌های ایران برای آمریکا حاصلی نداشته و تنها مردم ایران از آن‌ها آسیب دیده‌اند.

ترکیه: با تحریم‌های آمریکا علیه ایران مخالفیمبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره مباشر، مولود چاووش اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه در سخنانی در همایشی در چارچوب نشست دوحه ۲۰۱۹ گفت: ما مخالف تحریم‌های آمریکا علیه ایران که به ملت این کشور آسیب می‌رساند، هستیم. به جای تحریم‌ها باید به دنبال تعهدات دیگری بود که اهداف ما را محقق کند.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در تاریخ ۱۸ اردیبهشت سال گذشته کشور خود را به صورت یکجانبه از توافق هسته‌ای ایران خارج کرد و از اعمال دور جدید تحریم‌ها علیه تهران خبر داد. 

ایران از ماه مه (اردیبهشت امسال) در واکنش به بدعهدی‌های غربی‌ها در عمل به تعهدات خود ذیل برجام، یک رشته اقدامات را به منظور کاهش سطح تعهدات خود در فعالیت هسته‌ای از جمله حجم ذخایر و سطح غنی‌سازی اتخاذ کرده است. ایران تاکید دارد با توجه به خروج آمریکا از برجام در سال ۲۰۱۸ و متعاقب آن بازگشت تحریم‌های یکجانبه که اقتصاد کشور را در معرض فشار قرار داده، حق چنین کاری را دارد. تهران اعلام کرده احتمالا گام دیگری در این چارچوب در اوایل ژانویه و با اعلام افزایش بیشتر سطح غنی‌سازی برداشته خواهد شد.

وزیر خارجه ترکیه همچنین تاکید کرد این کشور به هیچ‌وجه از خرید سامانه اس-۴۰۰ روسیه عقب‌نشینی نمی‌کند، حتی اگر این اقدام به اعمال تحریم از سوی آمریکا منجر شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
-
ناشناس
۱۱:۴۱ ۲۶ آذر ۱۳۹۸
ماهم باافزایش قیمت بنزین مخالفیم چی میشه کرد
آخرین اخبار