فروزنده در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

نماینده‌ای که هزینه‌های گزاف می‌کند نمی‌تواند به مشکلات مردم رسیدگی کند

فعال اصولگرا گفت: نماینده‌ای که هزینه‌های گزاف می‌کند و ایل و تبار برای تبلیغات می‌آورد نمی‌تواند به مشکلات مردم رسیدگی کند.

در تمامی دوره‌ها دو سوم نمایندگان فعلی رای نمی آوردندلطف الله فروزنده عضو جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی در گفت‌وگو با  خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، در ارزیابی مجلس دهم و احتمال عدم حضور این نمایندگان در مجلس یازدهم، گفت:  در تمامی دوره‌ها به این صورت بوده است که دوسوم نمایندگان فعلی رای نمی‌آوردند که دلیل این امر هم واضح است.

او ادامه داد: یک بخش از دلیل این موضوع به توقعاتی بازمی‌گردد که مردم از نمایندگانشان دارند و وعده‌هایی که این نمایندگان به مردم دادند و طبیعتاً این وعده‌ها عملی نشده است و مردم هم به همین دلیل به آنها رای نمی‌دهند.


بیشتر بخوانید: مجلس کارآمد ترکیبی از افراد باتجربه و جوان است/ مدیریت‌ها باید هرچه بیشتر در اختیار جوانان قرار گیرد


فروزنده افزود: علاوه بر این مردم دارای روحیه نوگرایی هستند و گمان می‌کنند که اگر نماینده تازه‌ای روی کار بیاید بیشتر می‌تواند به مشکلات آنها رسیدگی کند و تا زمانی که این موارد به طور دقیق برای مردم روشن نشود با این چالش‌ها مواجه هستیم.

فعال اصولگرا گفت: مهمترین وظیفه یک نماینده مجلس  قانونگذاری و نظارت بر اجرای قانون است اما مردم درخواست‌هایی از نمایندگان دارند که بعضاً حتی در چهارچوب اختیارات مجلس نیست اما نمایندگان برای آنکه رای بیاورند این وعده‌ها را می‌دهند و نتیجه این قول‌های عملی نشده همین است که مردم از عملکرد مجلس دلسرد می‌شوند.

عضو جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: ابتدا ملت ما باید بداند که وظیفه نماینده چیست و نماینده‌ای که از همان ابتدا هزینه‌های گزاف می‌کند وعده‌های غذایی می‌دهد و ایل و تبار برای تبلیغات می‌آورد  نمی‌تواند به مشکلات مردم رسیدگی کند.

او درباره وظیفه نماینده مجلس، تاکید کرد: نماینده باید اولین هدفش در مجلس قانونگذاری و نظارت بر اجرای قانون باشد و می‌تواند مفید باشد که امیدواریم در این دوره این معیار مورد توجه جدی مردم قرار گیرد  اما متاسفانه نمایندگان با بی‌صداقتی که داشتند زیرا قول‌های خود زدند و از  عهده صحبت‌های خود برنیامدند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار