ملایر در مسیر جهانی شدن شهر مبل و منبت

مدیر‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی همدان از سفر ارزیابان شورای جهانی صنایع‌دستی به ملایر برای ثبت جهانی کردن این شهر خبر داد.

ملایر در مسیر جهانی شدن شهر مبل و منبتبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، علی مالمیر ، مدیر کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان همدان گفت: ارزیابان شورای جهانی صنایع‌دستی به زودی به‌منظور بازدید از فعالیت هنرمندان و کارگاه‌های صنایع‌دستی و بررسی ادامه روند پرونده ثبت جهانی ملایر، وارد این شهر می‌شوند.

او در ادامه با اشاره به اینکه انتخاب ملایر به عنوان شهر جهانی مبل و منبت در معرفی و توسعه و ترویج صنایع‌دستی آن منطقه تاثیر بسزایی دارد، افزود: باتلاش‌های انجام شده شهرستان ملایر آمادگی این حضور را برای بازرسان دارد در این بازدید تمام شاخص‌های ثبت جهانی در معرض بررسی کارشناسانه بازرسان قرار می‌گیرد .

او گفت:  هم اکنون ملایر دارای بیش از ۴ هزار کارگاه فعال مبل و منبت بوده و بیش از ۸ هزار هنرمند و استادکار در این کارگاه‌ها مشغول به فعالیت هستند.

بنا بر اعلام نتایج سومین شورای راهبردی انتخاب شهر‌ها و روستا‌های ملی کشور، ملایر به عنوان «شهر ملی مبل و منبت» به ثبت رسید و در صورت تایید مراحل ثبت توسط ارزیابان شورای جهانی صنایع‌دستی تا آخر امسال ملایر به عنوان شهر جهانی مبل و منبت معرفی می‌شود.

انتهای پیام/ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.