رسیدگی به بیش از ۶۰۰ پرونده قاچاق/جریمه ۱۷۰ میلیاردی

مدیر کل تعزیرات حکومتی فارس از رسیدگی به بیش از ۶۰۰ پرونده قاچاق و جریمه ۱۷۰ میلیاردی قاچاقچیان در ماه گذشته خبر داد.

رسیدگی به بیش از ۶۰۰ پرونده قاچاق/جریمه ۱۷۰ میلیاردی

علی مبشری مدیر کل تعزیرات حکومتی فارس در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، اظهار داشت: پیشگیری در حوزه مبارزه با قاچاق کالا، نیازمند نگاه جدی همه دستگاه‌های متولی و شناخت تبعات زیانبار این پدیده شوم به جامعه است.

او ادامه داد: قاچاق کالا از جهات مختلف موجب آسیب‌های اقتصادی، اجتماعی و امنیتی به جامعه می‌شود و تجربیات ما طی این سال‌ها نشان داده که سیاست‌های کیفری و سرکوبی، اثرگذاری لازم را نداشته و برای محقق شدن مطلوب در این مسیر، مقابله پلیسی باید به سمت تدابیر پیشگیرانه سوق داده شود.

مبشری افزود: طی یک ماه گذشته به بیش از ۶۰۰ پرونده قاچاق در شعب تعزیرات حکومتی استان رسیدگی شده که نسبت به مشابه پارسال افزایش را نشان می‌دهد.

عضو کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان اضافه کرد: متهمان این پرونده‌ ها علاوه بر ضبط کالا به پرداخت میزان ۱۷۰ میلیارد ریال در حق دولت جریمه شده اند.

مدیر کل تعزیرات حکومتی فارس با اشاره به اینکه موقعیت جغرافیایی استان فارس، این استان را به مسیر ترانزیت و دپوی کالای قاچاق تبدیل کرده است، تصریح کرد: سوخت، لوازم خانگی، پوشاک و دام بیشترین کالا‌های قاچاق مکشوفه در سطح استان بوده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.