گشت‌های ۲۴ ساعته از آثار باستانی، تپه‌ها و محوطه‌های تاریخی

فرمانده جدید یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کرمانشاه، از گشت‌های ۲۴ ساعته از آثار باستانی، تپه‌ها و محوطه‌های تاریخی این استان خبر داد.

به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،ابوالقاسم ایمان پور فرمانده جدید یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کرمانشاه به پنج اولویت کاری خود در این اداره کل اشاره کرد و گفت : برای گشت های مستمر و شبانه روزی به یک دستگاه خودرو نیاز داریم که اهتمام و توجه بیشتر مدیرکل میراث فرهنگی استان را می طلبد.

او گفت : کلیه نواقص و کمبودهای پوشش های حفاطتی و امنیتی سایت های تاریخی و آثار باستانی نیز احصا و به مدیرکل میراث فرهنگی استان اطلاع رسانی خواهد شد.

فرمانده یگان حفاظت کرمانشاه گفت: برای جلوگیری از حفاری های شبانه سودجویان و سوداگران، کمین های شبانه خواهیم داشت و همچنین برای ارتقا سطح کیفی عملکرد نیروهای یگان حفاظت و حراست از آثار تاریخی به صورت نامحسوس و شبانه از آنها بازدید می کنیم.

او افزود: با برنامه ریزی های مناسب تلاش می کنیم از ساخت و سازهای حریم آثار تاریخی بخصوص در شهر کرمانشاه جلوگیری کنیم و با فرهنگ سازی شاهد کاهش این ساخت و سازها باشیم.

ایمان پور به فعال کردن انجمن های میراث فرهنگی اشاره کرد و گفت: مهمترین برنامه پیش رو فعال کردن انجمن های میراث فرهنگی و کمک گرفتن از شوراها و دهیاری های روستا برای حفاظت و حراست از آثار تاریخی استان است.

 

 

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.