انجام چه کارهایی برای رئیس‌جمهور آمریکا ممنوع است؟+ تصاویر

گرچه حضور در کاخ سفید در مقام رئیس‌جمهور آمریکا امتیازات زیادی به همراه می‌آورد، باعث ممنوع شدن انجام برخی اقدامات از سوی روسای‌جمهور این کشور می‌شود.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، رئیس جمهور آمریکا علاوه بر مصونیت دیپلماتیک از امتیازات ویژه‌ای برخوردار است که پس از ورود به کاخ سفید مشمول آن‌ها می‌شود. با این حال، به رغم امتیازات فوق العاده‌ای که به وی داده می‌شود، انجام برخی کار‌ها نیز برای او ممنوع است.

در این گزارش به فعالیت‌هایی اشاره شده که رئیس جمهور آمریکا و خانواده اش از انجام آن منع شده اند.

ممنوعیت رانندگی رئیس‌جمهور آمریکا

رانندگی یکی از مواردی محسوب می‌شود که برای رئیس جمهور آمریکا ممنوع است و نه تنها در دوران ریاست جمهوری، بلکه قانون پیشگیری، او را تا پایان عمر از رانندگی منع می‌کند. لحظه ترور جان اف کندی، رئیس جمهور پیشین در سال ۱۹۶۳ نقطه عطفی در تاریخ امنیت ریاست جمهوری آمریکا بود و از آن زمان تا به امروز برای رئیس جمهور ممنوع است که سوار ماشین شود. دونالد ترامپ، رئیس جمهور فعلی آمریکا نمی‌تواند ماشین‌های لوکس خود را سوار شود؛ فقط گاهی اوقات در کمپ دیوید می‌تواند دوچرخه سواری یا پیاده روی کند.

انجام چه کارهایی برای رئیس جمهور آمریکا ممنوع است؟+تصاویر

ممنوعیت باز کردن پنجره‌های کاخ سفید

باز کردن پنجره‌های خانه امری عادی است، اما این اتفاق در کاخ سفید رخ نمی‌دهد و کاملا ممنوع است. میشل اوباما، همسر رئیس جمهور پیشین آمریکا به حدی از این موضوع رنج می‌برد که پس از خروج از کاخ سفید و تحویل آن به رئیس جمهور بعدی گفت: «تنها چیزی که مردم متوجه نمی‌شوند این است که ما نمی‌توانیم کار‌های کوچک مانند باز کردن پنجره‌ها را انجام دهیم.» وی همچنین گفته بود حدود هفت سال نتوانسته با پنجره‌های باز اتومبیل سواری کند.

انجام چه کارهایی برای رئیس جمهور آمریکا ممنوع است؟+تصاویر

ممنوعیت سفر روسای‌جمهور آمریکا با پرواز‌های تجاری 

سرویس امنیتی رئیس جمهور به وی اجازه نمی‌دهد تا با پرواز‌های تجاری سفر کند. وی موظف است فقط در هواپیمای خصوصی ریاست جمهوری موسوم به «ایر فورس وان» که یک عمارت قابل حمل محسوب می‌شود سفر کند. این هواپیما به سیستم‌های پیشرفته ارتباطی مجهز است که می‌تواند با دستگاه‌های جاسوسی که ممکن است ارتباطات رئیس جمهور آمریکا را ردیابی کنند مقابله کند. این هواپیما همچنین قابلیت این را دارد که به پناهگاهی تبدیل شود که رئیس جمهور در صورت بروز فاجعه هسته‌ای نجات می‌یابد. علاوه بر این هواپیما، رئیس جمهور آمریکا در پرواز‌های داخلی از بالگرد ویژه «مارین وان» استفاده می‌کند.

انجام چه کارهایی برای رئیس‌جمهور آمریکا ممنوع است؟+ تصاویر

ممنوعیت تماس تلفنی یا تصویری آزادانه با دوستان

رئیس جمهور آمریکا موظف است قبل از هر گونه گفت‌وگو و مکالمه تلفنی، سرویس مخفی را مطلع کند تا  امنیتش تامین شود.

انجام چه کارهایی برای رئیس‌جمهور آمریکا ممنوع است؟+ تصاویر

ممنوعیت سینما رفتن 

رئیس جمهور و خانواده اش فیلم‌های روز و در حال اکران را در کاخ سفید تماشا می‌کنند و تا زمانی که در کاخ سفید هستند نمی‌توانند از تماشای فیلم در سینما به همراه ذرت بو داده لذت ببرند.

ممنوعیت صرف شام در رستوران با خانواده

رئیس جمهور آمریکا تا زمانی که در کاخ سفید است نمی‌تواند با خانواده اش شبی را به یک رستوران رفته و شام بخورد. او صرفا می‌تواند برای یک وعده کوتاه و با حضور تیم امنیتی به تنهایی در رستوران حاضر شود که این امر معمولا رخ نمی‌دهد.

انجام چه کارهایی برای رئیس جمهور آمریکا ممنوع است؟+تصاویر

ممنوعیت حضور در مدرسه فرزندان

رئیس جمهور آمریکا از حضور در مدرسه فرزندانش و تماشای نمایش آن‌ها محروم است. این اقدام برای رئیس جمهور ممنوع است.

کنترل حساب‌های رئیس جمهور آمریکا در شبکه‌های اجتماعی

حساب‌های رئیس جمهور آمریکا در شبکه‌های اجتماعی باید پیش از استفاده کاملا بررسی و کنترل شود تا امکان جاسوسی از وی به صفر برسد.

انجام چه کارهایی برای رئیس جمهور آمریکا ممنوع است؟+تصاویر

محرومیت از نظافت اتاق شخصی 

مرتب کردن اتاق و یا دور انداختن نامه‌ها وظیفه رئیس جمهور آمریکا نیست. همچنین یک مستخدم معمولی نیز حق چنین کاری را ندارد. رئیس جمهور پس از مطالعه نامه‌ها آن‌ها را جدا می‌کند و شخصی که مامور از بین بردن نامه‌های دور ریختنی است، آن‌ها را می‌سوزاند.

انجام چه کارهایی برای رئیس جمهور آمریکا ممنوع است؟+تصاویر

پیش از این اقداماتی مانند تزئین درخت کریسمس، پوشیدن شلوار جین، برگزاری کنسرت و تجمعات در حیاط کاخ سفید، سیگار کشیدن و خوردن کلم بروکلی (!) که برگرفته از تمایلات نامطلوب روسای جمهور بود برای مدت زمان کوتاهی در کاخ سفید ممنوع بود که با گذشت زمان این ممنوعیت‌ها برداشته شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
علی
۲۲:۰۸ ۰۸ خرداد ۱۳۹۹
از کارهای ممنوعه رییس جمهور : حرف راست نمی‌تواند بزند
France
ناشناس
۱۴:۴۱ ۲۴ آذر ۱۳۹۸
ما هم داریم رئیس جمهور دروغ نمی گو.ید
آخرین اخبار