مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه گفت : بر اساس آمار‌ها استان کرمانشاه در حال حاضر ۲۷۵۷ کودک بازمانده از تحصیل در گروه سنی شش تا یازده سال دارد

به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،مجید یزدان‌پناه مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه با بیان اینکه بر اساس آمار‌ها استان کرمانشاه در حال حاضر ۲۷۵۷ کودک بازمانده از تحصیل در گروه سنی شش تا یازده سال دارد، گفت : بر اساس آمار‌های ثبت احوال باید در سال تحصیلی جاری ۱۷۷ هزار و ۲۷۸ دانش آموز مقطع ابتدایی سر کلاس‌های درس حاضر می‌شدند که این آمار هم اکنون ۱۷۴ هزار و ۵۲۱ دانش آموز است.

او گفت : از مجموع ۲۷۵۷ دانش آموزی که در مدارس مقطع ابتدایی استان کرمانشاه سر کلاس‌های درس حاضر نیستند، ۱۲۰۰ نفر آن‌ها قابل شناسایی نیستند و در عین حال که نام و نام خانوادگی و آدرس این افراد را در اختیار داریم، اما زمان مراجعه به آدرس محل سکونت آن‌ها به نتیجه‌ای نمی‌رسیم و از آنجایی که ممکن است این دانش اموزان مثلا به دیگر استان‌ها مهاجرت کرده و یا فوت کرده باشند، نمی‌توانیم آن‌ها را به طور قطع بازمانده از تحصیل تلقی کنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه با اشاره به در دست طراحی و راه اندازی بودن سامانه‌ای در کشور برای تعیین تکلیف این دست از بازماندگان از تحصیل، افزود: با راه اندازی این سامانه مشکل شناسایی افراد بازمانده از تحصیل حل شود.

ناهید فضلی معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه با اشاره به اینکه در آموزش و پرورش استان برای شناسایی، جذب، نگهداشت و آموزش کودکان بازمانده از تحصیل برنامه داریم، گفت: برای اجرای این برنامه‌ها به یک میلیارد و ۱۷۴ میلیون تومان اعتبار نیاز داریم.

او با تاکید بر اهیمت توجه به گذراندن دوره پیش دبستانی برای کاهش آمار بازماندگان از تحصیل، گفت: گذراندن این دوره به ویژه در استان‌های دو زبانه‌ای مثل استان کرمانشاه نقش اثرگذاری در کاهش آمار دانش آموزان بازمانده از تحصیل خواهد داشت.

فضلی افزود: سال گذشته با مساعدت استاندار کرمانشاه با اختصاص مبلغ یک میلیارد تومان برای رایگان کردن دوره پیش دبستانی در مناطق زلزله زده استان، گام خوبی برای پوشش مناسب مقطع پیش دبستانی برداشته شد.

 

 

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.