برگزاری جلسه هم اندیشی و تعامل راهداری و پلیس راه

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ارومیه تعامل بین نیرو‌های راهداری و پلیس راه را عامل اصلی مدیریت حوادث و کاهش تلفات جاده‌ای عنوان کرد.

نشست راهداران و پلیس راه با هدف تعامل بیشتر و مرور عملکرد سفر‌ها و هم اندیشی در ارتقای ایمن سازی محورها، با حضور رئیس اداره راهداری و حمل ونقل جاده‌ای ارومیه و فرماندهان پلیس راه ارومیه-میاندوآب، ارومیه-خوی و ارومیه-تبریز به میزبانی اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان ارومیه برگزار شد.

صادق حبیب زاده رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ارومیه با اشاره به اجرای تحسین برانگیز طرح راهداری تابستانی سالجاری از سوی راهداری و پلیس راه، افزود: کاهش تلفات جاده ای، علی رغم قرار گیری در مرکز استان آذربایجان غربی و بار ترافیکی سنگین موجود در محور‌های این شهرستان، نشان دهنده تلاش و پیگیری جدی راهداران و پلیس راه است.

وی به ضرورت تبادل لیست کشیک‌های راهداری و پلیس راه با یکدیگر پرداخت و افزود: این مهم سبب هماهنگی بین این دو حوزه و به تبع آن، کنترل به موقع بحران و ارائه خدمات مطلوب‌تر به هموطنان می‌شود.
رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ارومیه ایمن سازی محور‌های مواصلاتی، انجام اقدامات زود بازده و کم هزینه در نقاط پرتصادف، ایمن سازی عملیات راهداری در طی اجرای عملیات با نصب تابلو علائم و نیز آشکارسازی و رفع نقاط پرحادثه را از مصوبات این جلسه برشمرد.

این مقام مسئول به تبدیل تهدید‌ها به فرصت تاکید و تصریح کرد: یکی از تهدید‌های حوزه راهداری، بارش برف در محور‌ها است، اما می‌توان این تهدید را، با اطلاع به موقع از وضعیت هوای استان و نوع بارش در مناطق مختلف، از طریق استقرار عوامل راهداری پیش از بارش برف و یخبندان در محور‌ها به ویژه در گردنه‌ها و نقاط برفگیر به فرصت تبدیل کرد.

حبیب زاده سرعت عمل و مدیریت صحنه را شاخصه نیرو‌های راهداری و پلیس راه عنوان کرد و افزود: در طی سال دو مجموعه راهداری و پلیس راه هستند که به جد کار کنترل و نظارت با ارتباط تنگاتنگ با هم در جاده‌های استان انجام می‌دهند و انتظار می‌رود این دو ارگان که در پیشانی ایمنی راه و وسایط نقلیه هستند همکاری و تعامل بیشتری داشته و در کنترل و نظارت و حراست از محور‌های استان مکمل و یاریگر یکدیگر باشند.

رئیس اداره در پایان جلسه نیز ضمن تقدیر و تشکر از مجموعه پلیس راه به ارائه گزارشی مختصر از عملکرد راهداری در چندماه اخیر پرداخت.
 
در حال تکمیل/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.