دانش و فناوری، مهمترین شاخص توسعه یافتگی جامعه

رئیس سازمان بسیج فرهنگیان گیلان گفت: دانش و فناوری، مهمترین شاخص توسعه یافتگی هر جامعه است.

دانش و فناوری، مهمترین شاخص توسعه یافتگی جامعهبه گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، حسن حبیبی، رئیس سازمان بسیج فرهنگیان استان گیلان در اهمیت هفته پژوهش و فناوری گفت: نقش پژوهش در توسعه همه‌جانبه پایدار چنان برجسته و انکارناپذیر است که می‌توان آن را بدون تردید نیروی محرک توسعه در همه حوزه‌ها اعم از فرهنگ، اقتصاد، سیاست و جامعه دانست.

او با بیان اینکه تولید دانش و فناوری امروزه مهم‌ترین شاخص توسعه یافتگی هر جامعه شمرده می‌شود، افزود: این شاخص ارزشمندی است که منجر به دانایی و توانایی جامعه، اشتغالزایی، تولید و ثروت، دستیابی به پیشرفت، رفاه و امنیت اجتماعی و در نهایت استقلال، خودکفایی و اقتدار جامعه می‌شود.

رئیس سازمان بسیج فرهنگیان گیلان اظهار داشت: با این وصف استقلال و توسعه همه جانبه ایران اسلامی نیز وابسته به تولید دانش و فناوری‌های جدید، توسعه فرهنگ پژوهش و تحقیق در جامعه، برنامه ریزی و سرمایه گذاری در این حوزه است.

حبیبی با اشاره به اینکه خوشبختانه در سال‌های اخیر فعالیت‌های ارزنده و موثری در سطح کشور و دانشگاه‌ها در حوزه پژوهش صورت گرفته است، گفت: نگاه جامع و کاربردی به مقوله پژوهش و تحقیقات یکی از ارکان رشد و توسعه هر کشوری است که می‌تواند زمینه ساز جهش علمی و کلید پیشرفت یک کشور باشد.

او با بیان اینکه با نگاه علمی خیلی از مشکلات کشور را قطعا می‌توان حل کرد، تصریح کرد: تحقیق و پژوهش باید در همه دستگاه‌های اجرایی به ویژه مراکز علمی و تحقیقاتی به یک گفتمان تبدیل شود.

انتهای پیام/ع

برچسب ها: پژوهش ، بسیج
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.